Gemeente Beuningen
Resultaten onderzoek `Tevredenheid Wwb-klanten'
De gemeente Beuningen heeft onderzoek laten doen naar de tevredenheid
over de dienstverlening rond de verstrekking van uitkeringen. De
klanten van de sociale dienst in Beuningen geven de dienstverlening
gemiddeld een 7,0.
Dit is gelijk aan het gemiddelde cijfer van de 26 gemeenten waar
hetzelfde onderzoek is uitgevoerd. Een aantal punten wordt
bovengemiddeld positief gewaardeerd: de stiptheid waarmee de
uitkeringen worden uitbetaald, de bejegening van klanten door de
klantmanagers en de wachttijden aan de balie. Op een aantal punten
scoort Beuningen echter beneden gemiddeld: de telefonische
bereikbaarheid, de openingstijden en de informatievoorziening.
Om de informatievoorziening te verbeteren is al een aantal maatregelen
genomen. Alle klanten hebben de informatiemap Wet Werk en Bijstand
gekregen en er zijn nieuwe folders besteld over diverse regelingen.
Ook bij de verdere uitwerking van het minimabeleid blijft de
informatievoorziening een belangrijk aandachtspunt.
De afdeling Sociale Zaken heeft dagelijks van 9 tot 10 uur een
telefonisch spreekuur en drie keer per week een inloopochtend. Op deze
tijden zijn de klantmanagers altijd bereikbaar.