Gemeente Beuningen


Resultaten onderzoek `Tevredenheid Wwb-klanten' De gemeente Beuningen heeft onderzoek laten doen naar de tevredenheid over de dienstverlening rond de verstrekking van uitkeringen. De klanten van de sociale dienst in Beuningen geven de dienstverlening gemiddeld een 7,0.

Dit is gelijk aan het gemiddelde cijfer van de 26 gemeenten waar hetzelfde onderzoek is uitgevoerd. Een aantal punten wordt bovengemiddeld positief gewaardeerd: de stiptheid waarmee de uitkeringen worden uitbetaald, de bejegening van klanten door de klantmanagers en de wachttijden aan de balie. Op een aantal punten scoort Beuningen echter beneden gemiddeld: de telefonische bereikbaarheid, de openingstijden en de informatievoorziening. Om de informatievoorziening te verbeteren is al een aantal maatregelen genomen. Alle klanten hebben de informatiemap Wet Werk en Bijstand gekregen en er zijn nieuwe folders besteld over diverse regelingen. Ook bij de verdere uitwerking van het minimabeleid blijft de informatievoorziening een belangrijk aandachtspunt. De afdeling Sociale Zaken heeft dagelijks van 9 tot 10 uur een telefonisch spreekuur en drie keer per week een inloopochtend. Op deze tijden zijn de klantmanagers altijd bereikbaar.