Sandd gaat als eerste postbedrijf over op digitale retouren

27.03.2007 / 11:56 / Rubriek: Economie / Organisatie: Sandd bv

Sandd bv

Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland, stapt per 2 april 2007 over op het digitaal versturen van de postretouren. Sandd is hiermee het eerste postbedrijf ter wereld dat op deze manier de postretouren retourneert aan haar klanten.

Postretouren
Klanten van Sandd ontvangen twee verschillende soorten fysieke postretouren; de zogenoemde 'onbestelbare' post via Sandd, poststukken waarbij bijvoorbeeld het adres onleesbaar is of waarbij er geen brievenbus aanwezig is en de 'retour afzender' post, die via de oranje brievenbussen van TNT Post wordt teruggestuurd naar de klanten. Voor deze laatste stroom is er sinds 1 januari 2006 een branche brede regeling met TNT.

Sandd stapt over op digitale postretouren
De 'onbestelbare post' die tot op heden via Sandd fysiek naar de klanten werd geretourneerd zal worden vervangen door digitale postretouren. Dit houdt in dat Sandd alle postretouren digitaal verwerkt en met reden van retour in een database plaatst. Deze database wordt via e-mail naar de klanten verstuurd. Sandd draagt tevens zorg voor de vernietiging van de fysieke postretouren.

Unieke gratis service
Sandd is continue bezig met kwaliteitsverbeteringen om zich klaar te maken voor de postliberalisering op 1 januari 2008. Het digitaal retourneren van 'onbestelbare post' is daar één van, een unieke service die Sandd gratis levert. Deze dienst is een waardevolle toevoeging voor bedrijven die continue bezig zijn met tijd- en kostenbesparingen. Door deze service hebben de klanten de postretouren veel sneller in huis, binnen 4 werkdagen. Daarnaast hoeven de klanten geen tijd en geld meer te besteden aan het eigenhandig verwerken van de fysieke poststromen.


- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (