Sandd gaat als eerste postbedrijf over op digitale retouren
27.03.2007 / 11:56 / Rubriek: Economie / Organisatie: Sandd bv
Sandd bv
Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland, stapt per 2 april
2007 over op het digitaal versturen van de postretouren. Sandd is hiermee het eerste
postbedrijf ter wereld dat op deze manier de postretouren retourneert aan haar klanten.
Postretouren
Klanten van Sandd ontvangen twee verschillende soorten fysieke postretouren; de zogenoemde
'onbestelbare' post via Sandd, poststukken waarbij bijvoorbeeld het adres onleesbaar is of
waarbij er geen brievenbus aanwezig is en de 'retour afzender' post, die via de oranje
brievenbussen van TNT Post wordt teruggestuurd naar de klanten. Voor deze laatste stroom
is er sinds 1 januari 2006 een branche brede regeling met TNT.
Sandd stapt over op digitale postretouren
De 'onbestelbare post' die tot op heden via Sandd fysiek naar de klanten werd
geretourneerd zal worden vervangen door digitale postretouren. Dit houdt in dat Sandd
alle postretouren digitaal verwerkt en met reden van retour in een database plaatst. Deze
database wordt via e-mail naar de klanten verstuurd. Sandd draagt tevens zorg voor de
vernietiging van de fysieke postretouren.
Unieke gratis service
Sandd is continue bezig met kwaliteitsverbeteringen om zich klaar te maken voor de
postliberalisering op 1 januari 2008. Het digitaal retourneren van 'onbestelbare post' is
daar één van, een unieke service die Sandd gratis levert. Deze dienst is een
waardevolle toevoeging voor bedrijven die continue bezig zijn met tijd- en
kostenbesparingen. Door deze service hebben de klanten de postretouren veel sneller in
huis, binnen 4 werkdagen. Daarnaast hoeven de klanten geen tijd en geld meer te besteden
aan het eigenhandig verwerken van de fysieke poststromen.
- EINDE BERICHT -
Achtergrondinformatie (