Dutchview
Revolutionaire Spotzerformule op Volkskrant-TV
27 maart 2007
Vorige maand meldde DutchView al dat het een strategische
samenwerkingsovereenkomst met het on-line reclamebureau Spotzer heeft
gesloten. Onlangs werd eveneens bekend dat John de Mols Cyrte
Investments een aandeel in Spotzer heeft genomen. Inmiddels heeft de
revolutionaire formule van het Amsterdamse bedrijf (Spotzer biedt
tegen een zeer lage prijs commercials aan) ook veel media-aandacht
getrokken. Ook Volkskrant-TV maakte een item.
Belangrijk onderdeel in de formule van Spotzer is de productie van
duizenden goedkope commercials, die door DutchView voor bedrijven
worden gepersonaliseerd met eigen beeld en geluid. De kosten van een
dergelijke tv-spot variëren van 50 tot enkele duizenden euro's. De
wijze waarop Spotzer en DutchView commercials maken is vergelijkbaar
met een fabriek. Als commercials klaar zijn, kunnen klanten een
licentie op een commercial krijgen. Daarmee kan een klant het
exclusieve recht verkrijgen om een commercial in een regio voor een
bepaalde periode uit te zenden. Bekijk hier het item van Volkskrant-TV
over de unieke 'Spotzer-formule'.
IFRAME: http://extra.volkskrant.nl/vktv/videoblog/video.php?id=7577