Boek over succesvol implementeren verschijnt 27 maart
23.03.2007 / 14:40 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Business school nederland
Business school nederland
Buren, 25 maart 2007
Sturen van gedrag is succesfactor voor behalen resultaten bedrijven
Boek over succesvol implementeren verschijnt 27 maart.
Op 27 maart verschijnt een nieuw boek over implementeren van plannen in het bedrijfsleven.
Het centrale thema is het realiseren van plannen door het sturen op gedrag van mensen.
Auteur van het boek is Hans Walet, directeur van 4Results.
Per jaar worden er in het bedrijfsleven duizenden plannen gemaakt. Onderzoek wijst uit dat
bij slechts 50% van die plannen de gestelde doelen daadwerkelijk worden bereikt. Dat gaat
gepaard met een enorme kapitaalvernietiging en demotivatie van medewerkers en
leidinggevenden.Over succesvol implementeren van plannen van Hans Walet (4Results) geeft
de lezer praktische aanwijzingen wat hij of zij als leidinggevende anders kan doen samen
met medewerkers om plannen sneller, effectiever en met beter resultaat te implementeren.
Om gedrag van mensen beter te beïnvloeden introduceert 4Results een filosofie waarin
de begrippen Daadkracht, Acceptatie, Support en Analyse de pijlers zijn voor het
versterken van de implementatiekracht van leidinggevenden.
'Over succesvol implementeren van plannen' onderscheidt zich van andere managementboeken
door het implementatieproces, het gedrag van mensen en de persoonlijke kwaliteiten van de
leidinggevenden met elkaar te verbinden. Aan de hand van praktijksituaties wordt duidelijk
gemaakt hoe de Daadkracht van een organisatie versterkt kan worden en hoe grotere
Acceptatie wordt verkregen bij de medewerkers die plannen feitelijk moeten realiseren.
Verder wordt beschreven hoe het management betere Support kan leveren aan de uitvoerende
organisatie en hoe Analyse zowel aan het begin als aan het eind van een traject de juiste
richting geeft aan de (vervolg)planning. Het boek houdt de lezer ook een spiegel voor en
biedt zo inzicht in talenten, gedrag en verbeterpunten voor het behalen van betere
resultaten. De lezer kan daarmee zijn eigen conclusies trekken en zijn of haar
persoonlijke effectiviteit in het realiseren van plannen vergroten. Daarmee is het bijna
een persoonlijk boek.
Dr. Aad Veenman, president van de Nederlandse Spoorwegen, neemt op 27 maart 2007 het
eerste exemplaar van het boek in ontvangst. Veenman tekende zelf voor het voorwoord. De
presentatie vindt plaats bij Business School Nederland in Buren, de grootste aanbieder
van praktijkgerichte MBA-opleidingen in Nederland.
Het boek is bedoeld voor leidinggevenden in middelgrote en grote organisaties. Ook is een
hoofdstuk opgenomen voor leden van de Raad van Commissarissen van bedrijven.
Auteur van het boek is Hans Walet, directeur van 4Results. 4Results is een
franchiseorganisatie en coacht haar klanten op het gebied van leiderschap, verkoop en
klantgerichtheid. 4Results is de eerste organisatie in Nederland die bedrijven coacht bij
het behalen van resultaten op basis van resultaatverplichting.
Noot voor de redactie,