Boek over succesvol implementeren verschijnt 27 maart

23.03.2007 / 14:40 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Business school nederland

Business school nederland

Buren, 25 maart 2007

Sturen van gedrag is succesfactor voor behalen resultaten bedrijven Boek over succesvol implementeren verschijnt 27 maart.

Op 27 maart verschijnt een nieuw boek over implementeren van plannen in het bedrijfsleven. Het centrale thema is het realiseren van plannen door het sturen op gedrag van mensen. Auteur van het boek is Hans Walet, directeur van 4Results.

Per jaar worden er in het bedrijfsleven duizenden plannen gemaakt. Onderzoek wijst uit dat bij slechts 50% van die plannen de gestelde doelen daadwerkelijk worden bereikt. Dat gaat gepaard met een enorme kapitaalvernietiging en demotivatie van medewerkers en leidinggevenden.Over succesvol implementeren van plannen van Hans Walet (4Results) geeft de lezer praktische aanwijzingen wat hij of zij als leidinggevende anders kan doen samen met medewerkers om plannen sneller, effectiever en met beter resultaat te implementeren. Om gedrag van mensen beter te beïnvloeden introduceert 4Results een filosofie waarin de begrippen Daadkracht, Acceptatie, Support en Analyse de pijlers zijn voor het versterken van de implementatiekracht van leidinggevenden.

'Over succesvol implementeren van plannen' onderscheidt zich van andere managementboeken door het implementatieproces, het gedrag van mensen en de persoonlijke kwaliteiten van de leidinggevenden met elkaar te verbinden. Aan de hand van praktijksituaties wordt duidelijk gemaakt hoe de Daadkracht van een organisatie versterkt kan worden en hoe grotere Acceptatie wordt verkregen bij de medewerkers die plannen feitelijk moeten realiseren. Verder wordt beschreven hoe het management betere Support kan leveren aan de uitvoerende organisatie en hoe Analyse zowel aan het begin als aan het eind van een traject de juiste richting geeft aan de (vervolg)planning. Het boek houdt de lezer ook een spiegel voor en biedt zo inzicht in talenten, gedrag en verbeterpunten voor het behalen van betere resultaten. De lezer kan daarmee zijn eigen conclusies trekken en zijn of haar persoonlijke effectiviteit in het realiseren van plannen vergroten. Daarmee is het bijna een persoonlijk boek.

Dr. Aad Veenman, president van de Nederlandse Spoorwegen, neemt op 27 maart 2007 het eerste exemplaar van het boek in ontvangst. Veenman tekende zelf voor het voorwoord. De presentatie vindt plaats bij Business School Nederland in Buren, de grootste aanbieder van praktijkgerichte MBA-opleidingen in Nederland.

Het boek is bedoeld voor leidinggevenden in middelgrote en grote organisaties. Ook is een hoofdstuk opgenomen voor leden van de Raad van Commissarissen van bedrijven.

Auteur van het boek is Hans Walet, directeur van 4Results. 4Results is een franchiseorganisatie en coacht haar klanten op het gebied van leiderschap, verkoop en klantgerichtheid. 4Results is de eerste organisatie in Nederland die bedrijven coacht bij het behalen van resultaten op basis van resultaatverplichting.


Noot voor de redactie,