Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

canon nederland kiest voor newslab

Amsterdam/Hoofddorp, 26 maart 2007 - Canon Nederland brengt haar PR-belangen met ingang van april 2007 onder bij het Amsterdamse full service PR-bureau NewsLab. NewsLab ondersteunt Canon Nederland onder meer bij het opbouwen van haar mediarelaties, de organisatie van persevenementen, woordvoering en redactionele producties. De focus is gericht op Canon Business Solutions (CBS), dat oplossingen biedt voor professioneel print- en documentbeheer. Daarnaast wordt NewsLab betrokken bij PR-activiteiten voor Canon Consumer Imaging - (digitale) foto- en videoapparatuur. Belangrijk speerpunt is het laden van Canons Kyosei-filosofie - samen leven en werken voor het algemeen belang.

Canon Nederland schreef een pitch uit onder een aantal PR-bureaus. De keuze viel uiteindelijk op NewsLab. Jeroen Kruisweg, Director Marketing CBS en Corporate Communications motiveert de keuze voor NewsLab. "Dit relatief nieuwe, snelgroeiende PR-bureau kwam met creatieve ideeën om structureel onze relatie met relevante media te verbeteren. Daarnaast lieten ze zien dat ze zich goed in onze business hadden verdiept."

Canon is marktleider in tal van landen, waaronder Nederland en bestaat dit jaar vijftig jaar in Europa. De onderneming heeft tal van technologische innovaties op haar naam staan, op foto- en videogebied maar ook op het gebied van printen, kopiëren, scannen en faxen. Daarnaast is deze wereldwijd opererende onderneming met de Kyosei filosofie zeer vooruitstrevend op maatschappelijk gebied. Aandacht voor goede arbeidsomstandigheden, milieubeheer en partnerships met maatschappelijk relevante organisaties maken integraal onderdeel uit van de wijze waarop Canon onderneemt. Directeur Hans Ekhart van NewsLab: "Canon is veel méér dan een onderneming die innovatieve oplossingen voor fotograferen, printen of kopiëren biedt. De Kyosei-filosofie is vanaf de oprichting van Canon geworteld in de onderneming en is een element dat Canon anders maakt dan veel concurrenten en dus een interessante invalshoek voor public relations."

Over NewsLab
NewsLab is full service bureau voor public relations. Haar klanten kunnen een beroep doen op ruim dertig jaar praktijkervaring in PR-advies en -uitvoering, verenigd in de oprichters Hans Ekhart en Marc de Mönnink. NewsLab biedt corporate en marketingcommunicatie, variërend van issue- en reputatie-management, pers- en publiciteitsprogramma's, PR-matige (her)introductie van producten en diensten, organisatie van evenementen en redactionele producties. NewsLab werkt onder andere voor Atos Origin, Atos Consulting, Canon Nederland, Center Parcs, Ikea, KLM.nl, Kruidvat, de Nierstichting, Specsavers, Unilever en Univé Zorg.


- EINDE PERSBERICHT -

Voor meer informatie (