Ingezonden persbericht


Persberichten

NCE 2007: On the move!

Publicatiedatum: 16-11-2006

VNU Exhibitions Europe kiest als nieuwe eigenaar van het National Convenience Event (NCE) duidelijk voor een verdere professionalisering van de beurs. Belangrijke aandachtspunten voor de editie in 2007 zijn een verdere uitbreiding van de bezoeksegmenten, een aangepast entreebeleid, een uitgebreide bezoekerscampagne en de inzet van het bezoekersregistratiesysteem. Ditte Ooms, projectmanager: "Wij vinden het belangrijk dat het NCE hét nationale platform voor de out-of-home markt blijft. Dat vraagt om een professionaliseringsslag waar wij als internationale beursorganisatie de tools en kennis voor in huis hebben. Samen met de inzet van de deelnemers gaan we van NCE 2007 een succes maken."

Uitbreiding bezoeksegmenten
Traditioneel richt het NCE zich met name op de tankstations, tabak(speciaal)zaken en zoetwarenspeciaalzaken. In 2007 worden deze doelgroepen actief uitgebreid met videotheken, sportkantines, onderwijs, institutionele zorg en recreatie (o.a. bioscopen, attractieparken en groepsaccommodaties). Hierbij wordt onder meer gebruik gemaakt van de kennis en informatie van ander beurzen uit de portefeuille van VNU Exhibitions Europe, zoals de NOT (de grootste onderwijsbeurs van Nederland), Zorgtotaal (een beurs voor de hele Nederlandse zorgsector) en de Fitnessvakdagen.

Entreebeleid
Op basis van terugkoppeling uit de markt krijgt het NCE een beperkt entreebeleid. Om in aanmerking te komen voor een NCE-toegansgkaart moet een bezoeker belang hebben in het out-of-home kanaal. Het beperkte entreebeleid van het NCE verschilt van de andere beurzen die plaatsvinden tijdens Food Week 2007 en is ingevoerd op uitdrukkelijk verzoek van de deelnemers. Met de NCE-toegansgkaart kunnen ook alle andere beurzen van de Food Week bezocht worden.

Bezoekerscampagne en -registratiesysteem
Nieuw dit jaar is dat de deelnemers zélf hun relaties kunnen uitnodigen voor een bezoek aan de beurs. Daarnaast voert VNU Exhibitions een uitgebreide bezoekerscampagne, waarbij de verschillende bezoeksegmenten gericht benaderd worden. Ook in samenwerking met de deelnemende grossiers worden gericht uitnodigingen verstuurd. Evenals bij haar andere beurzen werkt VNU Exhibitions Europe tijdens het NCE met een bezoekersregistratiesysteem. Dit systeem registreert niet alleen puur het aantal bezoekers tijdens de beurs, maar biedt exposanten daarnaast een aantal (marketing) tools waarmee het rendement van hun beursdeelname aanzienlijk kan worden vergroot.

Praktisch
Het NCE vind plaats van maandag 26 t/m woensdag 28 maart 2007 in Jaarbeurs Utrecht. Kijk voor meer informatie ook op www.ncevent.nl


---

Noot voor de redactie,