KPN NV

Primera kiest voor beheerd bedrijfsnetwerk van KPN | | |

|Winkeliers krijgen ook overal toegang tot     |                              |
|e-mail met Exchange                           |                              |
Primera gaat de communicatie met al haar 355 winkels voor tabaks- en gemaksproducten verbeteren met een IP-VPN-netwerk van KPN. Via dit door KPN beheerde bedrijfsnetwerk kunnen de winkels gemakkelijker en veilig met het hoofdkantoor en elkaar communiceren en online bestellingen plaatsen. Ook het pinverkeer, de winkelbeveiliging en de internetverbinding verlopen via dit netwerk. Bovendien gaan de winkels gebruikmaken van Exchange Online, een softwarepakket waarmee winkeliers overal hun e-mail kunnen bekijken. KPN en Primera hebben een contract voor vijf jaar gesloten. De uitrol vindt gefaseerd plaats en is eind dit jaar afgerond.

Primera krijgt met de oplossing One van KPN één IP-VPN voor meerdere applicaties voor pinnen, internet, netwerkbeveiliging en Exchange Online. Ook als Primera narrowcasting wil gaan inzetten in haar winkels, kan dat via het nieuwe netwerk. Deze geïntegreerde oplossing levert Primera een efficiëntere communicatie en kostenbesparingen op.

Overal e-mailen met Exchange Online
Dankzij Exchange Online hebben Primera-winkeliers overal waar een internetverbinding is toegang tot hun e-mail: op het werk, thuis en onderweg. De applicatie wordt volledig beheerd door KPN, terwijl Primera de flexibiliteit behoudt om zelf e-mailaccounts aan te maken. De mailbestanden worden opgeslagen in het CyberCenter van KPN, een datacentrum dat 24 uur per dag streng wordt beveiligd. Primera hoeft dus niet zelf te investeren in een kostbare mailserver en het beheer daarvan. De organisatie betaalt alleen een vast bedrag per maand.

Geïntegreerde oplossing
'Wij wilden één netwerk voor verschillende diensten. KPN was de enige die ons zo'n geïntegreerde oplossing kon bieden,' vertelt Harry Jol, Algemeen directeur bij Primera. 'Met het nieuwe bedrijfsnetwerk hebben we meer inzicht in de verkopen en voorraad en kunnen we onze winkeliers makkelijker bereiken. Ook de beveiliging is beter geregeld: er is één internettoegang, die wordt beheerd door KPN.'

Eelco Blok, lid Raad van Bestuur van KPN: 'Wij zijn ons ervan bewust dat veel organisaties hun diensten zo veel mogelijk bij één leverancier willen afnemen. Daarom bieden wij geïntegreerde ICT-oplossingen aan, zodat we onze klanten kunnen voorzien in al hun telecom- en IT-wensen. Het nieuwe bedrijfsnetwerk voor Primera in combinatie met Exchange Online, een van onze online applicaties, is daar een goed voorbeeld van. Met deze centraal bewaarde en beheerde oplossingen hebben gebruikers automatisch de nieuwste software tot hun beschikking. Ze hoeven zelf geen software aan te schaffen, dus hebben geen hoge investeringskosten. En ze hoeven zich geen zorgen te maken over installatie, updates en beveiliging.'

Over Primera
Coöperatie Primera is een samenwerkingsverband welke destijds is opgezet op initiatief van een drietal tabaksfabrikanten. De organisatie is slechts zestien jaar jong en telt 355 aangesloten tabaks-, gemakswinkels en is daarmee marktleider in deze branche. Jaarlijks groeien zij gemiddeld met ca. 25 vestigingen. Naast een uitgekiend winkelconcept verzorgt de organisatie tal van diensten waarmee zij de aangesloten ondernemers dagelijks ondersteunen t.b.v. een zo'n optimaal mogelijk rendement, zoals: winkelbegeleiding, landelijke folders, radio en TV reclames, uniform winkelautomatiseringssysteem, goede marge en conditieafspraken met leveranciers etc. Het hoofdkantoor van de Coöperatie is gevestigd te Waardenburg.

Over KPN
KPN is het toonaangevende multimediabedrijf van Nederland en biedt consumenten vaste en mobiele telefonie, internet en televisie. Voor zakelijke klanten verzorgt KPN spraak-, internet- en datadiensten, evenals volledig beheerde en uitbestede ICT-oplossingen. Zowel nationaal als internationaal levert KPN wholesalenetwerkdiensten aan derden, waaronder operators en serviceproviders. KPN's mobiele bedrijfsactiviteiten in Duitsland en België maken gebruik van een multibrand-strategie en bedienen verschillende klantsegmenten in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt.

Per 31 december 2006 bediende KPN in Nederland 6,3 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting, 8,6 miljoen mobiele klanten, 2,1 miljoen internetters en 0,3 miljoen televisiekijkers. In Duitsland en België heeft KPN nog eens 15,0 miljoen mobiele klanten. Met 28.368 medewerkers (25.976 fte's) behaalde KPN in 2006 een omzet van EUR 12,1 miljard en een EBITDA van EUR 4,8 miljard. KPN is in 1989 verzelfstandigd en is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie over KPN op kpn.com.


Noot voor de redactie (

KPN NV

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/23/S047-primera-kiest-voor-beheerd-bedrijfsnetwerk-van-kpn.html" title="Primera kiest voor beheerd bedrijfsnetwerk van KPN "]