maart 2007
RDWâer Hans Nieuwenweg callcentermanager van het jaar 2007
Persbericht, 23 maart 2007
Op donderdagavond 22 maart is tijdens het Nationaal Call Center
Congres in Alkmaar Hans Nieuwenweg verkozen tot callcentermanager van
het Jaar 2007. Hans Nieuwenweg geeft sinds 2002 leiding aan de
klantenservice van de RDW.
Â
âDeze uitverkiezing is voor mij een bevestiging dat de RDW zijn
klanten steeds beter en professioneler benadert,â verklaart Hans
Nieuwenweg. âNiet alleen in klantonderzoeken geven klanten aan dat ze
het contact met de RDW steeds meer waarderen, maar nu ook in deze
verkiezing.â
De titel âCallcentermanager van het Jaarâ gaat naar degene die het
afgelopen jaar op uitmuntende wijze invulling heeft gegeven aan het
vak âcallcentermanagerâ. De prijs is een initiatief van de Call Center
Managers Association (CCMA). Van de zes genomineerden kreeg Hans
Nieuwenweg via een openbare verkiezing op de internetsite van de CCMA
de meeste stemmen. De uitreiking vond plaats op donderdag 22 maart in
het DSB Stadion in Alkmaar.
De 39-jarige Hans Nieuwenweg woont in Mussel (Groningen). Twintig jaar
geleden begon hij als âmedewerker telefonische informatieverstrekkingâ
bij de RDW. âDaar heb ik nu nog profijt van. Zo kan ik goed in de huid
kruipen van onze medewerkers én die van de klant. Dit jaar hebben we
op de klantenservice een nieuw motto geïntroduceerd: âIn één keer
goed.â Hoe de klant ons ook benadert, we zorgen ervoor dat hij in
één keer het goede antwoord krijgt. Dit jaar gaan we daarmee door en
merkt de klant de positieve gevolgen in praktijk.â
De klantenservice van de RDW is de ingang voor zowel de zakelijke als
particuliere klant die telefonisch, schriftelijk of via e-mail
informatie wil. Jaarlijks verwerken zoân tachtig medewerkers meer dan
één miljoen telefoontjes, brieven en e-mails.
RDW