Ingezonden persbericht
Hilversum, 23 maart 2007- De positionering van Nederland 2 krijgt steeds meer gestalte. Begin januari kreeg Netwerk (EO/NCRV) een prominente plek om 20.30 uur, en werd door de verhuizing van het NOS Sportjournaal naar Nederland 3 meer ruimte voor documentaires gecreëerd. Het nieuwe programmaschema van Nederland 2 heeft mede daardoor nog nadrukkelijker een informatieve, journalistieke invalshoek gekregen, wat de kijkcijfers positief heeft beïnvloed. Ook de vormgeving en net-leaders zijn aangepast aan de nieuwe positionering. Vanaf 27 maart a.s. is de nieuwe styling van Nederland een feit. Dit draagt bij aan een zendergevoel met meer urgentie.
Altijd bij
Het nieuwe thema van Nederland 2 luidt: 'Altijd bij'. Met Nederland 2 is de kijker op de hoogte. Nederland 2 is de informatieve zender van de publieke omroep. Het is de beste krant van Nederland, maar dan op televisie. Met nieuws en actualiteiten, maar vooral met achtergronden van wat er in de samenleving gebeurt. Nederland 2 volgt ontwikkelingen in binnen- en buitenland op de voet en is daarmee een venster op de wereld. Relevante onderwerpen worden op uiteenlopende wijze en vanuit verschillende invalshoeken behandeld en geagendeerd. In de vorm van opinie- en debatprogrammas, maar ook in de vorm van human interest, documentaires, Nederlands drama en speelfilms. Nederland 2 is een zender die je er ook letterlijk altijd bij moet houden. Het is een menselijk net dat dichtbij de kijker staat.
---- --
Ingezonden persbericht