Disclosure Advisory Board reageert op aanbevelingen van .....
22.03.2007 / 16:02 / Rubriek: Informatief / Organisatie: Pr newswire association llc
Pr newswire association llc
Disclosure Advisory Board reageert op aanbevelingen van Chamber of Commerce over
winstadvies
NEW YORK, March 22 /PRNewswire/ --
- Raad is bezorgd over uitschakeling van driemaandelijks advies en nadruk op
jaarlijkse EPS reeks
De Disclosure Advisory Board van PR Newswire, een adviesorgaan dat uit 15 topmensen
bestaat met ervaring in de bedrijfswereld, regelgeving, de beleggingswereld en de
journalistische en academische sectoren, is bezorgd dat de aanbevelingen van de US
Chamber of Commerce over winstadvies te nauw gericht zijn.
(Foto: www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070321/NYW025
Logo: www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000306/PRNLOGO )
In een rapport getiteld "Commission on the Regulation of US Capital Markets in the
21st Century - Report and Recommendations," stelt de US Chamber of Commerce voor
driemaandelijks advies af te schaffen en te vertrouwen op een jaarlijkse reeks gerichte
EPS als voornaamste middel om prestaties te voorspellen. Volgens de Disclosure Advisory
Board kunnen deze aanbevelingen de transparantie onderdrukken als ze voor iedereen gelijk
worden ingevoerd.
Hoewel de raad het eens is met de bezorgdheid van de Chamber over de "korte termijn"
en de valse nauwkeurigheid bij het ramen van enkelvoudige winsten, stelt de raad een meer
genuanceerde aanpak voor. In de opinie van de raad moeten bedrijven advies als belangrijke
kwalitatieve en kwantitatieve prestatiemiddelen voor bedrijven en de sector beschouwen,
met planningshorizonten die op maat gemaakt zijn naar hun omstandigheden en
bedrijfsstrategie. Een exclusieve nadruk op jaarlijks EPS advies - zelfs uitgedrukt als
reeks - verwaarloost zowel het marktbelang van beleggers op korte termijn als
doelstellingen en risico's op korte en lange termijn die de eindresultaten
beïnvloeden.Het rapport van de Chamber erkent de toenemende interesse bij bedrijven
in het leveren van vooruitzichten over zakenbeginselen op lange termijn. De raad keurt
deze holistische aanpak als juiste nadruk voor advies goed, maar niet als dit tot
uitsluiting van mogelijk belangrijke prestatievooruitzichten op korte termijn leidt.
Mark Hynes, directeur van Global Investor Relations Services bij PR Newswire en lid
van de Disclosure Advisory Board, reageerde: "Wij gaan bij de Disclosure Advisory Board
graag het debat over advies aan met de US Chamber of Commerce, maar volgens ons is hun
aanbeveling aan 'alle openbare bedrijven om de permanente afschaffing van driemaandelijks
advies op winsten per aandeel' te overwegen te veel van het goede. Het voorstel dat
bedrijven moeten overgaan naar 'jaarlijks advies met een reeks EPS nummers' gaat dan weer
niet ver genoeg.
"Zoals de Disclosure Advisory Board in haar rapport 'Guiding Investors & Analysts:
How Much Information is Enough?' benadrukte zijn er algemene omstandigheden waarbij
bedrijven beter advies op korte termijn gebruiken. Zo zijn vijfendertig procent van de
genoteerde bedrijven op NYSE en NASDAQ die geen analisten in dienst hebben perfecte
kandidaten om driemaandelijks advies te gebruiken om aan de beleggersbehoeften te
voldoen.
"Anderzijds heeft de raad een veel bredere kijk op de behoefte aan advies op langere
termijn. Een beeld schetsen door middel van rapporten over strategieën en doelen,
industriesystemen en -trends, verwervingen en vernieuwingen op lange termijn biedt
beleggers en analisten de nodige middelen om een bedrijf beter te beoordelen. Enkel
vertrouwen op jaarlijkse EPS als prestatiestandaard is te beperkt.De raad trekt een
scherpe lijn tussen pure inkomsten, EPS voorspellingen en betekenisvol advies over wat
bedrijven aandrijft.
"Het is ook belangrijk dat de kwestie van winstadvies niet op zichzelf wordt bekeken.
Een groeiende hoeveelheid surveys en onderzoek tonen aan dat winstadvies op korte termijn
kan leiden tot managementgedrag dat de nadruk legt op het behalen van winstdoelen op korte
termijn, wat ten koste gaat van de nadruk op R&D en andere doelen om waarde op lange
termijn te doen toenemen.
Ga voor meer informatie over de Disclosure Advisory Board en een exemplaar van het
volledige rapport naar disclosureadvisoryboard.mediaroom.com/. Ga om de blog van
Mark Hynes te lezen naar transparencymatters.blogspot.com/.
Over de Disclosure Advisory Board
De Disclosure Advisory Board werd in juni 2006 opgericht door PR Newswire om de staat
van openheid en transparantie bij bedrijven te onderzoeken en te becommentariëren.
Het doel van de raad, die uit 15 personen bestaat, samen goed voor 450 jaar ervaring in
regelgeving en naleving, is om te debatteren over huidige bekendmakings- en
bestuurskwesties en op basis van deze besprekingen de "beste uitvoering" van verbeterde
financiële en bedrijfsrapportage voor te stellen. De Disclosure Advisory Board
gelooft dat communicatie - bekendmaking en transparentie - de bron is voor het
terugwinnen van het publieke vertrouwen.
Het panel bestaat uit: John Bierbusse, corporate director en voormalig equity research
analyst bij A G Edwards; Janet L. Fisher, partner, Cleary Gottlieb Steen & Hamilton
LLP; Valerie Haertel, VP/director of investor relations, Medco Health Solutions, Inc.;
Jerry Hostetter, VP/director of public relations en investor relations, Smithfield Foods
Inc.; Deborah Kelly, partner, Genesis Inc.; Mark Hynes, managing director bij Global
Investor Relations Services van PR Newswire; Jack L. Kelly, co-head, industrial research
team, Goldman Sachs; Mary Beth Kissane, president en oprichtster, Corporate Perception
Research; Sam Levenson, SVP Investor Relations, Sony Corporation of America; William A.
Relyea, managing director, H.C. Wainwright
& Co., Inc.; Diane Salucci, SVP, Bear Wagner Specialists LLC; Kurt Stocker, lid van de
raad van bestuur van NYSE Regulation, Inc. en voorzitter van de New York Stock Exchange
Individual Investors Advisory Committee; Anna Sussman, director, Investor Relations en
Corporate Communications, Pharmion Corporation; Louis M. Thompson, Jr., partner, Genesis
Inc. en managing director, Kalorama Partners en voormalig CEO, president en lid van de
raad van de National Investor Relations Institute.
Over PR Newswire
PR Newswire Association LLC (www.prnewswire.com) levert diensten in
elektronische distributie, targeting, metingen en uitzendingen namens tienduizenden
klanten uit de bedrijfswereld, de overheid, werkgevers- en werknemersorganisaties,
non-profitorganisaties en andere klanten over heel de wereld. Door gebruik te maken van
PR Newswire bereiken deze organisaties met hun allerlaatste nieuwsontwikkelingen een
gevarieerd kritisch publiek, waaronder de nieuwsmedia, de investeringsgemeenschap,
besluitvormers bij de overheid en het grote publiek.
PR Newswire werd opgericht in 1954 en heeft kantoren in 11 landen. PR Newswire stuurt
stelselmatig het nieuws van zijn klanten in meer dan 40 talen naar vestigingen in 135
landen. Omdat PR Newswire de nieuwste communicatietechnologie gebruikt, wordt hun inhoud
beschouwd als pijler voor nieuwsverslaggevers, beleggers en mensen die op zoek zijn naar
het laatste nieuws, vers van de pers. De toonaangevende diensten van PR Newswire omvatten
ProfNet Experts(SM), eWatch(TM), MEDIAtlas(TM), Search Engine Optimization, MediaRoom,
MediaSense(TM), MultiVu(TM) en U.S. Newswire, het uitzonderlijke beleidspersbureau in de
sector. PR Newswire is een dochteronderneming van United Business Media plc uit Londen.
Contactpersoon:
Rachel Meranus
Vice President, Public Relations
PR Newswire
+1-212-282-1929
rachel.meranus@prnewswire.com
Contact:
Rachel Meranus, Vice President, Public Relations, PR Newswire, +1-212-282-1929,
rachel.meranus@prnewswire.com. Foto: NewsCom:
www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070321/NYW025 ,
www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000306/PRNLOGO , AP Archief:
photoarchive.ap.org , AP PhotoExpress Network: PRN6 , PRN Photo Desk,
photodesk@prnewswire.com