Bluem als 2e service provider aangesloten op Rabobank Notabox
21.03.2007 / 15:40 / Rubriek: Economie / Organisatie: Bluem - cz - addcomm direct
Bluem - cz - addcomm direct
BLUEM als tweede service provider aangesloten op Rabobank Notabox
Sinds 16 maart 2007 levert Bluem digitale notas aan bij de Rabo Notabox, dat onderdeel is
van Rabobank Internet Bankieren. Hiermee sluit de Rabobank de tweede Biller Service
Provider (BSP) aan die bedrijven toegang geeft tot de Rabo Notabox, de brievenbus voor
digitale notas in internet bankieren. Voor de adoptie van Digitale Nota is het belangrijk
dat nota verzenders zoals telefoonmaatschappijen, postorderbedrijven, nutsbedrijven,
financiële instellingen, verzekeraars, media, uitgevers en zorgverleners een keuze
hebben via welke service providers ze hun notas digitaal kunnen aanbieden bij hun klanten
in internet bankieren. Met de aansluiting van Bluem wordt er nu een keuzemogelijkheid voor
verzenders gecreëerd. In onze optiek zal dit leiden tot een snellere adoptie van
Digitale Nota bij verzenders en anderzijds tot concurrentie tussen BSP's. Verzenders en
klanten van internet bankieren zullen hiervan uiteindelijk de vruchten plukken.
De eerste bedrijven die Bluem heeft aangesloten op de Rabo Notabox zijn een grote
zorgverzekeraar en een gemeente. Het animo voor de digitale nota bij bedrijven is groot,
aldus Rieko Kester, directeur Bluem. Meerdere organisaties staan op de rol bij ons voor
aansluiting in de komende maanden. Hiermee tonen we direct onze toegevoegde waarde als
BSP.
CZ Actief in Gezondheid is één van de partijen die we tezamen met AddComm
aangesloten hebben. CZ is al sinds jaar en dag klant bij AddComm, die de print- en mail
van hun acceptgiros verzorgt.
Met Rabo NotaBox kunnen CZ klanten die bij de Rabobank bankieren nu voortaan hun
acceptgiros direct via hun PC ontvangen en betalen. Overzichtelijk, snel en geen
papierwerk meer, aldus Jos Raaijmakers, Debiteurenbeheer CZ. In de eerste dagen hebben al
enkele honderden particulieren zich aangemeld voor CZs Digitale Acceptgiro.
Wat houdt de Digitale Nota in?
De Digitale Nota is een initiatief van de ABN AMRO, ING Bank/Postbank en Rabobank die
inspeelt op de behoefte van klanten om facturen en andersoortige waardedocumenten
centraal op één plek te ontvangen en de verzender nog kosten bespaart ook.
De verwachting is dat deze vorm van elektronisch factureren en betalen explosief zal
groeien. Het is de defacto standaard voor de elektronische factuur. Bij de Rabobank
Notabox zijn op dit moment al 23 bedrijven aangesloten voor de Digitale Nota.
Hoe werkt de Digitale Nota?
De klant krijgt op zijn banksite de keuze of hij nog fysieke notas van een deelnemend
bedrijf wil blijven ontvangen of dat een HTML-versie via de banksite volstaat. Een
overzicht van ontvangen digitale nota's komt in het vertrouwde internetbankieren te
staan. Hiermee wordt een papieren nota overbodig en is het ontvangen, betalen en
archiveren van facturen, salarisstroken en polissen een stuk eenvoudiger geworden. Kortom
5 eenvoudige stappen voor het ontvangen en betalen van notas: aanmelden, nota bekijken,
nota betalen, nota bewaren en doorklikken.
Document service center Bluem
Bluem is een zelfstandig dienstverlener voor elektronisch factureren. Ons Electronic Bill
Presentment & Payment (EBPP) platform is het resultaat van ruim 5 jaar non-stop
ontwikkeling en speelt in op de integratie van factuur- en betaalstromen. Onze missie:
voorloper zijn in het digitaal aanbieden van waardedocumenten en klanten hiermee te
helpen hun documentlogistiek efficiënter en meer servicegericht in te richten.