Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 20 maart 2007

ATCB nieuwe partner voor toeristische promotie gemeente Velsen

Het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) heeft op verzoek van de gemeente Velsen een plan opgesteld voor het ontwikkelen van een aantal promotie- en marketingactiviteiten. Na het sluiten van het VVV kantoor in Velsen vorig jaar, geeft de gemeente hiermee opnieuw inhoud aan de toeristische promotie. Voor 2007 wordt de nadruk gelegd op versterking van toerisme en recreatie in IJmuiden aan Zee.

De badplaats met de brede stranden, een jacht- en zeehaven en de grootste sluizen van de wereld, richt zich met name op dagtoeristen uit de omgeving. Uitgangspunt is dus niet het massatoerisme maar het kustleven in een bedrijvige badplaats. Het profileren van IJmuiden aan Zee gebeurt onder meer door het ontwikkelen van een nieuwe website en het maken van een meertalige promotiefolder. In de loop van mei zal er een nieuw VVV agentschap worden geopend waar toeristen en bezoekers terecht kunnen. Het agentschap wordt ondergebracht bij een ondernemer of instantie in de gemeente en zal voldoen aan de per 1 januari geïntroduceerde gastheerschapformule van VVV Nederland. Velsen krijgt zo weer een erkend VVV informatiepunt.

Op 15 maart heeft een bijeenkomst plaatsgevonden waarbij ondernemers werden geïnformeerd over de promotiemogelijkheden die ATCB hen biedt. De reacties waren positief. Door de krachten te bundelen kan met promotionele acties een groter bereik worden gerealiseerd. Dit heeft voor alle partijen voordeel. De eerste persvertegenwoordigers zijn 20 maart ontvangen, samen met een aantal medewerkers van VVV-kantoren uit Nederland. Op deze dag zijn de bijzonderheden van Velsen en IJmuiden aan Zee onder de aandacht gebracht waaronder het Forteiland.

Amsterdam Toerisme & Congres Bureau werkt voor de provincie Noord-Holland (onder de naam Toerisme Noord-Holland) en verzorgt VVV-dienstverlening in een vijftal gemeenten in de regio van Amsterdam en op de luchthaven Schiphol. Vaak hebben deze vestigingen (net als in Velsen) hun eigen identiteit, maar profiteren ze van de expertise en ervaring van ATCB.

Noot voor de redactie (

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/20/S072-atcb-nieuwe-partner-voor-toeristische-promotie-gem.html" title="ATCB nieuwe partner voor toeristische promotie gemeente Velsen"]