Persbericht
Tridion technologie plaatst website ING-Renault F1 Team in pole position
Amsterdam, 20 maart 2007 Tridion, leverancier van web content management oplossingen voor zakelijke communicatie, is de 'officiële internetpartner' van het ING-Renault F1 Team. Met de start van het nieuwe race seizoen, kan de ING-Renault F1 website weer een verhoogde toestroom van bezoekers verwachten. Dit maakt de website het belangrijkste communicatiemiddel voor het Renault F1 Team om met haar supporters in contact te blijven.
Het ING-Renault F1 Team heeft een visie op communicatie in de 21ste eeuw en het internet vormt daarvan de strategische kern. De snelheid en veelzijdigheid van de nieuwe media sluiten naadloos aan op de complexiteit, diversiteit en hoge snelheid van de moderne Formule 1. ING-Renault F1 heeft van zijn officiële website dan ook een belangrijk middel gemaakt om contact te houden met zijn doelgroepen. Dagelijks worden de laatste nieuwtjes en uitspraken van het team gepubliceerd. De site maakt ook interactie tussen leden van de fanclub mogelijk en biedt vernieuwing door live telemetrie- en strategiemodules uit te zenden tijdens de raceweekends. Dankzij de dagelijkse updates, de dynamische beelden, de gebruikersvriendelijke teksten, de video's en honderden online foto's kunnen de bezoekers real-time volledig opgaan in het nieuws en de activiteiten van ING-Renault F1.
Tridion is essentieel voor het succes van de ING-Renault F1-site. Sinds Renault in 2002 weer is gaan meerijden in de Formule 1 is de site, die in het Engels, Frans, Duits en het Spaans wordt aangeboden, een zeer populaire website binnen de Formule 1 geworden. Met de gebruikersvriendelijke interface maakt Tridion snelle updates mogelijk - ook vanuit alle race- en testlocaties - waarbij de wijzigingen dankzij de Blueprint-functionaliteit snel kunnen worden doorgevoerd in alle vier talen. Dankzij de filemanagement-mogelijkheden van Tridion kan de interactieve Flashcontent regelmatig worden aangepast, tegen minimale kosten. Het beheer van de content van de site hoort nu ook bij de teamstrategie. De site verspreidt niet alleen meer informatie en meer foto's naar de fans en het publiek, maar richt zich tegenwoordig ook op (media) professionals
Het ING-Renault F1 team heeft ook geïnvesteerd in de TMCS-tool (Tridion Marketing Communications solutions). Deze zorgt voor optimale contacten, zowel met F1-professionals als met fans. Per e-mail wordt nieuws verspreid dat is afgestemd op de doelgroep. Er zijn verschillende nieuwsbrieven gecreëerd met content van de website. De Tridion-technologie wordt gebruikt voor internet, RSS-newswire, verspreiding via e-mail en XML-stream, dat activiteiten op meerdere platforms mogelijk maakt.
"Vanzelfsprekend verwacht een F1-team een zeer dynamische webomgeving die overeenkomt met de technologische ontwikkelingen die het team zelf doormaakt. Dankzij Tridion's oplossing kan het team zijn website naadloos integreren met de bestaande technologie, maar ook met de nieuwste applicaties en systemen die het team dit jaar ongetwijfeld in gebruik zullen nemen," aldus Rob Bode, sales director Tridion Nederland. "Daarbij willen ze hun internationale fans op de hoogte houden van de resultaten en de laatste pit-nieuwtjes. Tridion's unieke Blueprint-technologie zorgt er voor dat het ING-Renault F1-team over een centraal beheerde website beschikt, die nieuws, beelden, resultaten, circuits en nog veel meer in 4 verschillende talen aanbiedt. Als F1-fan mis je via de website dus nog geen honderdste van een seconde van de prestaties van het ING-Renault F1-team."
Een case study over de oplossing die Tridion bij het ING-Renault F1-tem implementeerde kunt u downloaden via:
Over Tridion
Tridion is marktleider in Europa op het gebied van krachtige contentmanagement software voor zakelijke communicatieoplossingen. Tridions geavanceerde oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. De unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit van Tridion biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content management infrastructuren.
Momenteel hanteren wereldwijd meer dan 24.000 gebruikers Tridion om altijd en overal de juiste webcontent te creëren, controleren, beheren en publiceren in diverse talen en voor verschillende doelgroepen.
Tot de klanten van Tridion behoren multinationals als ABN AMRO, Alcatel, Akzo Nobel, Rabobank, Carrefour, Deutsche Telekom, Honda, ING, KLM, Scania en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op www.tridion.nl.
Tridion Nederland
Burg. Stramanweg 101
1101 AA Amsterdam Z.O.
Contacten
Annelore van der Lint
Tridion Marketing Director
T: +31 (0)20 20 32 030
Gerhilde Ammerlaan
Text 100 Public Relations
T: 020- 5304337
Bijlage: een screenshot van de ING- Renault F1 website (opvragen bij afzender)