Persbericht
Online talentenjacht van CU2Music en Grolsch
~ beginnende artiesten meteen voor groot publiek via Grolsch Talents ~
Amsterdam, 20 maart 2007 - Grolsch en CU2Music lanceren het muziekportal Grolsch Talents voor een zoektocht naar nieuwe Nederlands artiesten. Via de site
Op het profiel komt informatie over de artiest te staan en natuurlijk zijn muziek en clips. Bezoekers van de site kunnen vrienden van de performer worden en hun stem uitbrengen op de, in hun ogen, beste artiest. De maandwinnaar is degene wiens muziek het vaakst beluisterd is en die de meeste stemmen heeft. Zij krijgen de kans zich niet alleen virtueel te profileren maar ook in de echte wereld.
Door het grote bereik van CU2 en CU2Music (500.000 profielen), bedient een artiest meteen een brede groep luisteraars. Omdat het muziekwereldje voorheen relatief klein was, hopen de beide partijen zo meer kansen te creëren voor jong talent.
"Wij zijn erg blij de 'echte' wereld te kunnen koppelen aan de virtuele wereld om zo een nog groter publiek te bereiken. Grolsch heeft bewust gekozen voor muziek omdat we denken dat er nog te veel talent te lang uit het zicht blijft. Uiteindelijk willen we toch dat de beste artiesten boven komen drijven", vertelt Joost Smit van Grolsch.
"Wil een beginnend artiest doorbreken, dan is het niet langer nodig avond aan avond stad en land af te reizen om voor drie man op te treden in de hoop ooit een talent scout tegen te komen. Muziekliefhebbers die voorheen onbereikbaar leken, zijn nu een klik verwijderd. Ideaal als je een carrière in de muziek ambieert", vertelt Gert Koot van CU2Music.
(317 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een beursgenoteerde onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Grolsch kent wereldwijd een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Grolsch is sinds 2004 gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede.
Over newrulez
newrulez B.V. is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media meer dan 66 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, Cu2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand meer dan zes miljard pageviews op het internet.
ilse media is een onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2005 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 541 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen telt Sanoma Uitgevers ca. 1650 werknemers.
Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl