Ingezonden persbericht
Persbericht
Nieuw hypotheekmerk Florius toont ambitie
Amersfoort, 19 maart 2007 - Vandaag gaat het merk Florius van start in Nederland. ABN AMRO Hypotheken Groep ziet kansen om met dit nieuwe merk (voorheen Bouwfonds Hypotheken) een prominente rol te gaan spelen op de markt voor hypotheken en financiële producten die via het intermediaire kanaal worden aangeboden. De ambitie is om eind 2007 in dit segment een marktaandeel van 8% te realiseren. Florius streeft daarbij naar een naamsbekendheid van 75% aan het eind van 2007.
Paul van der Meijs, directeur Florius: "Met het nieuwe merk Florius combineren we onze jarenlange expertise en gedegen dienstverlening met een frisse en vernieuwende uitstraling. Daarnaast is het productassortiment geoptimaliseerd en verder aangepast aan de behoeften van onze klanten. Zij zullen merken dat Florius nog dichter bij hen staat en nog beter op hun financiële behoefte inspeelt. Concrete voorbeelden hiervan zijn de Florius Krediethypotheek en de Florius Woningwaardeverzekering."
De marktstrategie
Als onderdeel van ABN AMRO Hypotheken Groep past Florius uitstekend in de strategie om met verschillende merken en distributiekanalen de Nederlandse hypotheekmarkt te bedienen. Florius richt zich uitsluitend op de verkoop van hypotheekproducten en andere woongerelateerde financiële producten via het intermediaire kanaal. De klant krijgt hier een onafhankelijk advies en heeft keuze uit verschillende aanbieders. De meerwaarde van Florius blijkt uit de mate waarin het productportfolio is afgestemd op de levensfase van consumenten.
De campagne
De reclamecampagne van Florius heeft als thema: 'Welkom in de bloei van je leven, welkom bij Florius'. De campagne speelt in op belangrijke momenten in het leven waarbij klanten advies nodig hebben over hun actuele financiële situatie, bijvoorbeeld bij samenwonen of als de kinderen uit huis gaan. Het thema staat centraal in vijf verschillende commercials. De campagne start vandaag op TV en wordt later deze maand ook op radio en op internet gevoerd. Uiteraard vindt er ook rechtstreekse communicatie met het intermediair plaats, via de Accountmanagers van Florius, DM en events. De reclamecampagne is ontwikkeld door XXS.
Het merk
Het merk Florius klinkt krachtig en is vernieuwend en fris. Daarnaast straalt het ambitie uit. Florius is een woordmerk, typisch Nederlands en persoonlijker dan veel bank- en verzekeringsmerken. Florius richt zich op mensen en hun behoeften. Op belangrijke momenten in het leven biedt Florius een passend financieel product. De nieuwe merknaam is bedacht door Zigila. Het logo en de huisstijl zijn ontwikkeld door Koeweiden Postma.
-EINDE-
Over Florius
Florius is een nieuw merk op de Nederlandse hypothekenmarkt. Florius richt zich op de verkoop van hypotheken en financiële producten via het intermediaire kanaal. Florius is een handelsnaam van ABN AMRO Hypotheken Groep. ABN AMRO Hypotheken Groep is een 100% dochter van ABN AMRO Bank N.V. Naast hypotheken biedt Florius ook andere woongerelateerde financiële producten.