Recordbrekende financiële resultaten voor Tridion in 2006
Uitbreiding naar VS en groei van Europees marktaandeel belangrijkste oorzaak uitstekende resultaten
Amsterdam, 19 maart 2007 - Tridion, leidend leverancier van krachtige content management software voor zakelijke communicatieoplossingen, maakt vandaag bekend dat de organisatie in 2006 recordbrekende financiële resultaten heeft geboekt. De omzetgroei die begon in 2005, heeft zich sterk doorgezet tot ruim 21 miljoen euro. De winst heeft met een netto marge van 25 procent een recordhoogte behaald. Deze uitstekende resultaten bevestigen Tridions positie als meest winstgevende leverancier in de enterprise class best of-breed WCM sector, een markt waarvan de Gartner Group een "double digit" groei verwacht.
De belangrijkste oorzaken van de in 2006 gerealiseerde omzetgroei, is Tridions omvangrijke expansie in de Amerikaanse markt en een sterke groei van het marktaandeel in Europa. Tridions inspanningen om multinationals te voorzien van een oplossing om online content te lokaliseren en te individualiseren terwijl de merkconsistentie op al hun websites en in alle kanalen te allen tijden gehandhaafd blijft, heeft geleid tot een aanzienlijke wereldwijde groei van het klantenportfolio. Tridion was het afgelopen jaar de snelst groeiende enterprise class WCM leverancier in de Amerikaanse markt. Naast de indrukwekkende omzet en winstcijfers, steeg het saldo liquide middelen tot 13.8 miljoen euro aan het einde van 2006 en Tridion bevestigt geen lange of korte termijn schulden uit te hebben staan.
"Het overweldigende succes van Tridion in 2006 benadrukt de kracht van onze software-oplossingen en ons team, en is een duidelijk signaal dat de markt voor web content management hernieuwd momentum vertoont.", zegt Pieter Varkevisser, CEO van Tridion. "Wij zijn ervan overtuigd dat ons succes zich onverminderd doorzet in 2007, wanneer we wereldwijd onze investeringen in verdere expansie verhogen en ons productportfolio verder uitbreiden. Wij vertrouwen erop dat de opening van ons tweede VS-kantoor in San Francisco en onze plannen om dit jaar Tridions aanwezigheid in Asia-Pacific te versterken, onze rol als leider in WCM alleen maar zal krachtiger zal worden."
Ook het aantal nieuwe klanten dat voor Tridion heeft gekozen, is indrukwekkend. Nieuwe klanten zijn vooral afkomstig uit de financiële sector, elektronica en high tech, toerisme en overheid en non-profit. Nieuwe namen zijn onder andere Spandex, Nobel Biocare, Youth Hostel Association, British Dental Association, breastcancer.org, Kaiser Permanente, Sodexho Alliance, IBS en SDL. Ook hebben veel bestaande klanten hun Tridion investeringen uitgebreid, waaronder Rabobank, Toyota, Honda, Canon, VisitBritain, National Bank of Poland, ING Real Estate, ABP, France Telecom en Ricoh.
Over Tridion
Tridion is leidend leverancier van enterprise class web content management oplossingen. Tridion's geavanceerde oplossing, Tridion R5, maakt een geïntegreerde aanpak mogelijk van alle bedrijfsinformatie en content. De unieke 'single-sourcing'- en 'blueprint management'-functionaliteit van Tridion biedt bedrijven een snelle en hoge return on investment op hun complexe content management infrastructuren.
Momenteel hanteren wereldwijd meer dan 24.000 gebruikers Tridion om altijd en overal de juiste webcontent te creëren, controleren, beheren en publiceren in diverse talen en voor verschillende doelgroepen.
Tot de klanten van Tridion behoren ABN AMRO, Agfa, Alcatel, Canon, Goodyear, Honda, KLM, Renault, Suzuki, Toyota, ING, ReedElsevier, en Unilever. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is verder aanwezig in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden en België. Daarnaast werkt Tridion samen met resellers in de rest van Europa, Midden-Oosten en Australië. Meer informatie kunt u vinden op
#
Neem voor meer informatie contact op met:
Text 100 Public Relations
Gerhilde Ammerlaan
020-5304337