Ingezonden persbericht
Quote
----------
Hoofddorp, 16 maart 2007
Willem II trefzeker met SCOPE CRM Sports Edition
Willem II heeft begin dit jaar ook gekozen voor SCOPE. Het huidige pakket voldeed niet meer aan de eisen van de club en met SCOPE zien de Tricolores meer nieuwe mogelijkheden op het gebied van relatiemanagement. Willem II wil graag voor het nieuwe seizoen aan de slag met SCOPE.
Willem II heeft voor SCOPE gekozen omdat de SCOPE CRM Sports Edition al volledig is afgestemd op de voetbalwereld. De ruime ervaring die SCOPE inmiddels heeft opgedaan binnen de Betaald Voetbal Organisaties ziet Willem II eveneens als een groot voordeel. Daarnaast vinden de Tilburgers de tweezijdige WTS koppeling van grote meerwaarde om op termijn marketingacties naar de consumenten te kunnen ontplooien.
Frank Molkenboer, directeur algemene zaken licht de keuze voor SCOPE toe:
"Naast de al genoemde voordelen hebben wij voor SCOPE gekozen omdat het ons in staat stelt de interesses en het bestedingspatroon van onze supporters en sponsors beter in kaart te brengen. Hierdoor kunnen wij nog gerichter onze marketing- en commerciële activiteiten afstemmen op hun wensen."
Van links naar rechts: Wendy Bakker (Account manager SCOPE) en Hans Verbunt (Voorzitter Willem II)
> Download hoge resolutie foto
Projectgroep SCOPE Van links naar rechts: (Boven) Laurens Blommestein (Implementation Specialist SCOPE), Lies Oomen (Senior financieel medewerker Willem II), Ingrid Vink (Controller Willem II) en John Mouthaan (Manager publiekszaken Willem II). (Beneden) Kim Dijkstra (medewerker Ticketing & Kids Events Willem II), Nicole van Wieringen (Manager commerciële zaken Willem II) en Anouk Hoornweg (Management assistente Willem II en tevens Projectleider SCOPE Project)
> Download hoge resolutie foto
Willem II gaat evenals de KNVB en negen andere Betaald Voetbal Organisaties vanuit de eredivisie gebruik maken van SCOPE CRM Sports Edition. Met deze branchespecifieke oplossing gaat Willem II zich richten op Business to Business en Business to Consumer dienstverlening. Met SCOPE Contract Management, onderdeel van de standaard Sports Edition, worden sponsors beter bediend door meer inzicht in onder andere inhoud en looptijden van sponsorcontracten. Daarnaast worden de processen binnen de BVO geoptimaliseerd doordat met Contract Management een brug wordt geslagen tussen de commerciële-, marketing-, financiële- en ticketing afdeling.
SCOPE marketing technology is in 2001 door de CRM selectiegroep gekozen als beste relatiebeheersysteem voor de voetbalwereld. Hieruit is een langdurig samenwerkingsverband met de KNVB voortgevloeid. Samen met de Betaald voetbal Organisaties en de KNVB wordt middels co-creatie gewerkt aan specifieke oplossingen voor de voetbalwereld. Goede voorbeelden hiervan zijn de SCOPE Contract Management en een tweezijdige koppeling met het World Ticketing Systeem.
Vanwege de overeenkomst met de KNVB kunnen Betaald Voetbal Organisaties voor een relatief laag bedrag gebruik maken van de voordelen die het pakket biedt. SCOPE is webbased en wordt aangeboden in ASP (Application Service Providing) vorm, dit heeft als groot voordeel dat niet geïnvesteerd hoeft te worden in hard- en software voor een server. Daarnaast bespaart dit aanzienlijk in de beheerskosten voor de cliënts; iedereen heeft immers de beschikking over een webbrowser. Naast de licentie voor een onbeperkt aantal werkplekken voorziet de overeenkomst ook in begeleiding tijdens de implementatie, ondersteuning gedurende het gehele traject en een kennisgarantie via diverse trainingen.
----------
Unquote
Over SCOPE marketing technology:
SCOPE marketing technology is leverancier van CRM- en relatiebeheer software. Het bedrijf is gevestigd in Hoofddorp en bedient met 50 medewerkers de Nederlandse markt. SCOPE marketing technology richt zich met branchespecifieke oplossingen op de top van de Nederlandse bedrijven en instellingen in een aantal kennisgebieden: Verzekeringen Zakelijke Markt, Assurantie-intermediair, Zorginkoop, Overheid, Onderwijs, Handel, Sport en Recreatie. De SCOPE software is in gebruik bij meer dan 100 grote en middelgrote organisaties.