Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
De EUROPRIX.nl 2007 van start
Vanaf 1 maart 2007 is het mogelijk om multimedia producten en diensten in te zenden, die meedingen naar de EUROPRIX.nl prijzen. Het gaat bij deze producten, diensten en installaties om creativiteit en Nederlandstalige digitale multimedia content. Het gaat niet om de techniek; het gaat niet om inzendingen van een bepaalde sector. Een vakjury zal nominaties selecteren en deze in een openbare jureringsessie beoordelen. De wedstrijd kent twee doelgroepen: bedrijven en jongeren tot 30 jaar.
Categorie-indeling
Als categorie-indeling voor de 2007 editie van de Europrix.nl zal gelden:
- e-Leren
- e-Cultuur
- e-Wetenschap
- e-Democratie
- e-Gezondheid
- e-Commercie
- e-Amusement
- e-Maatschappelijke betrokkenheid
- Jongeren tot 30 jaar (studenten en young professionals)
Nederlandstalig
Geografisch wordt niemand uitgesloten voor zover het gaat om Nederlandstalige inzendingen, dus inzendingen uit regio's en landen zoals Vlaanderen, Indonesië, Zuid-Afrika, de Cariben en Suriname zijn van harte welkom.
Inzendingstermijn
In april 2007 wordt de vakjury van de EUROPRIX.nl 2007 bekend gemaakt. De inzendingen worden afgesloten op 1 mei 2007 en eind mei 2007 worden de genomineerden van de EUROPRIX.nl 2007 bekend gemaakt.
Openbare jurering
De openbare jurering van de genomineerde inzendingen vind plaats op 14 juni 2007 in de Hogeschool van Rotterdam. De openbare presentaties zijn openbaar en gratis.
Bedrijvenbeurs
Parallel op die dag wordt een bedrijvenbeurs gehouden van genomineerden en overige inzenders evenals van sponsors. Deze worden in de gelegenheid gesteld om het bedrijf en het project te presenteren.
Prijsuitreiking
Tijdens de Prijsuitreiking, die wordt gekoppeld aan het Media aan de Maas manifestatie op 14 juni worden de winnaars van de EUROPRIX.nl 2007 bekend gemaakt. De genomineerden van de bedrijfscategorieën zullen worden ingestuurd voor de nationale voorronde van de World Summit Award 2007, De drie genomineerde inzendingen van de jongeren tot 30 jaar worden ingezonden naar de Europrix.org, een Europese wedstrijd voor Young professionals.
Internationale connecties
Europrix.nl heeft internationale connecties met de Europrix Top Talent Award, een digitale media wedstrijd voor jonge professionals. De drie genomineerden in de categorie Jongeren tot 30 jaar (studenten en young professionals) worden automatisch ingezonden naar deze Europese wedstrijd. Dit jaar zullen de genomineerden van de overige categorieën in aanmerking komen voor de landelijk voorselectie van de World Summit Award 2007, een tweejaarlijkse globale multimedia wedstrijd; in 2005 was Noterik Multimedia BV een van de winnaars.
EUROPRIX.nl
EUROPRIX.nl is een wedstrijd waarbij creativiteit en Nederlandstalige multimedia content voorop staan. De wedstrijd wordt in 2007 voor de vijfde keer georganiseerd. Eerdere overall winnaars waren in 2003 Talmon Communicatie met Contact: duizenden meldingen per dag, in 2004 VPRO met 3voor12 en in 2005 Stichting Fabchannel met Fabchannel.com. In 2006 ging de Europrix.nl niet door bij gebrek aan inzendingen.
EUROPRIX.nl is een initiatief van Stichting EUROPRIX.nl . De Stichting werkt samen de Hogeschool Rotterdam.
Ingezonden persbericht
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/15/S106-de-europrixnl-2007-van-start.html" title="De EUROPRIX.nl 2007 van start"]