Nieuwegein, 15 maart 2007
Getronics PinkRoccade opent service desk in Beek
Meer dan 200 nieuwe arbeidsplaatsen in Zuid-Limburg
Getronics PinkRoccade opent een nieuwe service desk in Beek. De
Service Desk Nederland is hét centrale aanspreekpunt voor de
integrale dienstverlening rondom ICT-systemen en netwerken van
klanten. Met de opening van de service desk levert de grootste
ICT-dienstverlener van Nederland een belangrijke bijdrage aan de
werkgelegenheid voor Zuid-Limburg.
Binnen de Service Desk Nederland van Getronics PinkRoccade zijn
momenteel ruim 140 ICT-professionals werkzaam. Alle vragen met
betrekking tot storingen of aanpassingen in ICT-systemen door
eindgebruikers van klanten worden bij de Service Desk Nederland
aangenomen, geregistreerd, gerouteerd, opgelost en bewaakt. Daarmee is
de service desk mede verantwoordelijk voor de continuïteit en
beschikbaarheid van netwerk-, server- en desktopproducten van
opdrachtgevers. Medewerkers van de Service Desk Nederland werken onder
andere voor grote, aansprekende organisaties in diverse markten.
De Service Desk Nederland is één van de weinige skilled servicedesks
in Nederland. Kenmerkend voor de skilled service desk van Getronics
PinkRoccade:
* Uitsluitend hoogopgeleide medewerkers (MBO+ of HBO-niveau).
* Exclusief Service Desk Essentials opleidingenprogramma.
* Een klant- en resultaatgerichte dienstverlening.
* Continue bijscholing in de laatste technologische ontwikkelingen.
* Optimale kennisdeling: tussen de medewerkers onderling, in een
kennisdatabase en binnenkort via een portal.
* Moderne tools zoals S3, KEWA, VOIP.
* Contact met oplosgroepen binnen het wereldwijde Getronics-concern.
De service desk in Beek maakt deel uit van het wereldwijde netwerk van
Service Centers van Getronics waarin ook Service Centers in Hongarije,
Mexico en Singapore zijn opgenomen.
---
In de zomer van 2006 begon de overdracht van 21 bestaande contracten
met grote organisaties naar één centrale Service Desk in Beek.
Hiervoor zijn ruim 125 nieuwe medewerkers uit de regio Zuid-Limburg
geworven en opgeleid. In september 2006, bij de start van de Service
Desk, was het aantal binnenkomende calls circa 300 per week. In
januari 2007 zijn ruim 33.000 calls verwerkt.
Medewerkers van Getronics PinkRoccade kunnen rekenen op een uitdagend
en afwisselend werkgebied, goede arbeidsvoorwaarden en een prettige
werkomgeving. Getronics PinkRoccade beschikt over een eigen Virtuele
Universiteit waar een breed scala aan opleidingen, op individuele
wijze, gevolgd kan worden. Naast vacatures voor ruim 80 medewerkers in
2007, biedt Getronics PinkRoccade in Beek ook diverse mogelijkheden
voor stageplaatsen.