Getronics PinkRoccade



Nieuwegein, 15 maart 2007

Getronics PinkRoccade opent service desk in Beek

Meer dan 200 nieuwe arbeidsplaatsen in Zuid-Limburg

Getronics PinkRoccade opent een nieuwe service desk in Beek. De Service Desk Nederland is hét centrale aanspreekpunt voor de integrale dienstverlening rondom ICT-systemen en netwerken van klanten. Met de opening van de service desk levert de grootste ICT-dienstverlener van Nederland een belangrijke bijdrage aan de werkgelegenheid voor Zuid-Limburg.

Binnen de Service Desk Nederland van Getronics PinkRoccade zijn momenteel ruim 140 ICT-professionals werkzaam. Alle vragen met betrekking tot storingen of aanpassingen in ICT-systemen door eindgebruikers van klanten worden bij de Service Desk Nederland aangenomen, geregistreerd, gerouteerd, opgelost en bewaakt. Daarmee is de service desk mede verantwoordelijk voor de continuïteit en beschikbaarheid van netwerk-, server- en desktopproducten van opdrachtgevers. Medewerkers van de Service Desk Nederland werken onder andere voor grote, aansprekende organisaties in diverse markten.

De Service Desk Nederland is één van de weinige skilled servicedesks in Nederland. Kenmerkend voor de skilled service desk van Getronics PinkRoccade: * Uitsluitend hoogopgeleide medewerkers (MBO+ of HBO-niveau). * Exclusief Service Desk Essentials opleidingenprogramma. * Een klant- en resultaatgerichte dienstverlening. * Continue bijscholing in de laatste technologische ontwikkelingen. * Optimale kennisdeling: tussen de medewerkers onderling, in een kennisdatabase en binnenkort via een portal. * Moderne tools zoals S3, KEWA, VOIP. * Contact met oplosgroepen binnen het wereldwijde Getronics-concern.

De service desk in Beek maakt deel uit van het wereldwijde netwerk van Service Centers van Getronics waarin ook Service Centers in Hongarije, Mexico en Singapore zijn opgenomen.


---

In de zomer van 2006 begon de overdracht van 21 bestaande contracten met grote organisaties naar één centrale Service Desk in Beek. Hiervoor zijn ruim 125 nieuwe medewerkers uit de regio Zuid-Limburg geworven en opgeleid. In september 2006, bij de start van de Service Desk, was het aantal binnenkomende calls circa 300 per week. In januari 2007 zijn ruim 33.000 calls verwerkt.

Medewerkers van Getronics PinkRoccade kunnen rekenen op een uitdagend en afwisselend werkgebied, goede arbeidsvoorwaarden en een prettige werkomgeving. Getronics PinkRoccade beschikt over een eigen Virtuele Universiteit waar een breed scala aan opleidingen, op individuele wijze, gevolgd kan worden. Naast vacatures voor ruim 80 medewerkers in 2007, biedt Getronics PinkRoccade in Beek ook diverse mogelijkheden voor stageplaatsen.