AutoRai

Russische winnares internationale filmwedstrijd Mazda

(3/15/2007)
De winnares van de internationale filmwedstrijd, die Mazda eind november vorig jaar uitschreef, komt uit Rusland. De wedstrijd, die uit heel Europa deelnemers trok, werd uiteindelijk gewonnen door Marianna Shafranskaya, wat haar de hoofdprijs, een gloednieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupé, opleverde.

De wedstrijd was gebaseerd op de unieke reclamecampagne rond de MX-5 Roadster Coupé, waarin korte thrillers van 12 seconden werden gebruikt, de tijd die nodig is om de elektrisch bedienbare kap van het model te openen (en te sluiten).

Onderdeel van de campagne was een interactieve website waarop filmmakers in spé uitgenodigd werden om hun eigen interpretatie van het âZoom-Zoomâ-gevoel van Mazda in een film vast te leggen. Van de uiteindelijk bijna 200 videoâs, die vanuit alle hoeken van Europa werden ingezonden, bleek volgens de jury die van Marianna Shafranskaya de allerbeste te zijn. Zij ontving daarmee de grandioze hoofdprijs, een nieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupé, terwijl negen andere finalisten de rest van de prijzen wonnen, waaronder Bose^(TM) home entertainment en audio systemen.

De jury bestond uit de creative director van Mazdaâs reclamebureau, Eddie Greenwood, website producer Scott Bedford en Seamus Masterson, ontwerper van de filmpjes op de site. âDe nieuwe Roadster Coupé van Mazda is op zichzelf al een thrillerâ vertelt Greenwood. âDaarom hebben we het publiek gevraagd om hun eigen versie van een 12 seconden durende thriller op een verrassende en leuke manier vast te leggen. Alle tien videoâs in de finale waren bijzonder goed, maar we waren van mening dat het filmpje van de winnares het beste de geest en vindingrijkheid van Mazda weerspiegeldeâ.

Alle tien videoâs uit de finale kunnen vanaf nu bekeken worden op www.everydrivesathriller.com, samen met de originele 12 seconden reclamefilmpjes rond de nieuwe Mazda MX-5 Roadster Coupé.