MediaPlaza
Datum: 15 maart 2007
Tijdstip: 09.00 - 17.00
Locatie: Media Plaza, Utrecht
Prijs: 699 euro
Schrijf u nu in en uw collega ontvangt 50% korting op de toegangsprijs
De moderne consument is geen kijker meer, maar een
doener. Met de wereld aan de voeten van z'n muis. Een slimme marketeer
springt daar dankbaar op in, door zijn klanten meer bij zijn
bedrijfsprocessen te betrekken.
Brandgagement - 'het opzettelijk betrekken van klanten bij innovatie,
merkbouw en/of marketing' - is 't bedrijfsproces waarbij de input van
klanten naar 'assets' wordt omzet. Om daarmee de innovativiteit, het
imago en/of de omzet te verhogen. In deze workshop inspireert Carl
Mangold u met een duizelingwekkende hoeveelheid voorbeelden en ideeën,
en onderbouwt Marco Derksen de waarde van brandgagement met harde
cijfers en grafieken. En om al die inspiratie en informatie direct in
daden om te zetten, stelt u 's middags - onder leiding van Carl en
Marco - al uw eerste plannen op, om in úw onderneming met
brandgagement aan de slag te gaan.
Brandgagement:
'Het opzettelijk betrekken van klanten bij innovatie, merkbouw en/of
marketing'
1. Opzettelijk
Dat de klant het tegenwoordig voor het zeggen heeft, weten we
inmiddels. Maar lang niet elk bedrijf ziet dit als een welkome,
positieve ontwikkeling. Veel bedrijven worden zelfs steeds bánger voor
hun klanten, en sluiten hun deuren steeds steviger af met hierarchiën,
copyrights, patenten en gebruiksvoorwaarden. En áls er dan onverhoopt
toch eens een klant 'lastig doet', zoeken zij hun heil in
schademanagement en PR. Moderne bedrijven zien de input van hun
klanten echter als waardevolle assets, en zetten hun deuren juist
doelbewust open. Ze nodigen hun klanten uitdrukkelijk uit om hun
wensen en ideeën kenbaar te maken, en hebben non-hierarchische
processen ontwikkeld om met hun waardevolle input om te gaan.
2. Betrekken
Het betrekken van mensen gaat natuurlijk veel verder dan 'het ophangen
van een ideeënbus'. Met brandgagement laten bedrijven hun klanten echt
deelnemen aan hun bedrijfsprocessen innovatie, merkbouw en marketing.
Ze behandelen hun klanten met respect, en geven ze zeggenschap. (Op
z'n minst natuurlijk over hun eigen deel- en afname, maar soms gaat
dit nog dit veel verder).
3. Klanten
Brandgagement gaat niet alleen om het betrekken van consumenten, maar
ook om het betrekken van tussenpersonen zoals zakelijke afnemers,
groothandels en detailhandels. Het is dus absoluut niet beperkt tot de
B2C markt, sterker nog: juist in B2B valt er erg veel voordeel uit te
halen.
4. Innovatie, merkbouw en marketing
Dit klinkt als 'alles wat uw bedrijf doet', maar dat ís het natuurlijk
niet: 'financiën, management en human resources vallen er bijvoorbeeld
buiten. Brandgagement gaat immers over uw merk; uw 'brand'. En dát
wordt naar buiten toe vormgegeven door je innovatie, merkbouw en
marketing / communicatie.
Doelstelling Masterclass
Brandgagement gaat dus niet om het simpelweg 'helemaal los gaan', maar
om het strak gedefiniëeerd en afgebakend inzetten van de input van je
klanten. Met de verhoging van uw innovativiteit, imago en winst als
duidelijk gespecificeerd doel. Tijdens deze masterclass gaan twee
doorgewinterde marketeers hier diep op in. Aan de hand van concrete
pratijkvoorbeelden, businesscases en 'hands on' opdrachten krijgen
deelnemers een goed overzicht van wat brandgagement inhoudt, en wat
het kan betekenen voor uw organisatie.
Docenten
Carl Mangold (1964) startte zijn
internetcarriere tien jaar geleden bij HCM/Clic, waar hij als creatief
directeur verantwoordelijk was voor de websites van ondermeer Sony,
Cisco en Jaarbeurs Utrecht. Daarnaast sleepte hij prijzen in de wacht
voor de - in 1996 reeds met streaming video uitgeruste - filmsite
'Preview', van de eerste vrijwel volledig 'Consumer Generated' - en
nog steeds online - website '14ekippetje.nl' en de CMG SolliChat,
waarop je in een fotografische chat met tekstwolkjes kon solliciteren
naar een leuke baan. Tegenwoordig werkt hij freelance voor diverse
internet- en reclamebureaus, en maakt hij websites en dynamisch
aangestuurde banners die de internetter deel laten uitmaken van de
(marketing) communicatie. Met als mantra: 'Maak je klant de held, dan
gaat de rest vanzelf'.
Marco Derksen is zelfstandig adviseur
interactieve marketing. Als adviseur helpt hij bedrijven en
instellingen bij het ontwikkelen en implementeren van
marketing-strategieen die passen bij het continue veranderende
medialandschap. Naast traditionele marketing-instrumenten is de
laatste jaren vooral ervaring opgedaan met nieuwe media zoals social
networks, weblogs en RSS.
Marco is daarnaast oprichter en drijvende kracht van Marketingfacts,
een van de meest populaire marketing weblogs van Nederland.
Marketingfacts is door de internationale lezers van het prestigieuze
MarketingSherpa uitgeroepen tot het beste niet-Engelstalige
marketingweblog van 2005.
Deelnemers ontvangen een usb-stick met content en videomateriaal dat
tijdens deze masterclass wordt gebruikt. U kunt hier in uw organisatie
direct mee aan de slag.
Wij zien u dan graag op donderdag 15 maart in Media Plaza. Wij
verzorgen een laptop voor het interactieve programma. En natuurlijk
koffie en een smakelijke lunch.
Neem voor meer informatie contact op met Justin Vijgen via
telefoonnummer 030 291 4159 of justin.vijgen@mediaplaza.nl.
Schrijf u snel in voor deze unieke cursus
inschrijven
Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze
pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze
pagina
> SESSIE ONLINE
____________ ____________ ____________ Log in op sessie online
> BOOKMARKS
CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht
Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical &
Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.