Ingezonden persbericht


Tiende Brand Awareness Survey

Vandaag gaat Computer!Totaal, het grootste computerblad van de Benelux, voor de tiende keer van start met de Brand Awareness Survey, het grootste ICT-merkenonderzoek van Nederland. Op basis van een uitgebreide en gedetailleerde vragenlijst, ingevuld door duizenden computerconsumenten, wordt de reputatie van de belangrijkste ICT-merken in Nederland gemeten.

De uitkomsten van dit onderzoek zijn van grote waarde. De perceptie bij de consument van eigenschappen als kwaliteit, betrouwbaarheid, bekendheid en innovatief vermogen worden per merk nauwkeurig in kaart gebracht. Tijdens de bekendmaking van de resultaten van dit onderzoek wordt bovendien een vijftal prijzen uitgereikt: de Best Brand Awards.

Over het belang van de Brand Awareness Survey zegt Volkert Deen, hoofdredacteur van Computer!Totaal, het volgende: "Met de onderzoeksresultaten kunnen we producenten, retailers, onderzoeksburo's, maar natuurlijk ook iedereen die van plan is op korte termijn een digitaal product aan te schaffen, laten zien welke merken bij de gebruikers het hoogst scoren én waarom." En: "Waar vroeger vooral puur technische specificaties de doorslag gaven bij de aankoop van digitale producten, beslist de consument nu steeds vaker op basis van merkvoorkeur en zaken als garantie, kwaliteit en design. Ook de rol van de verkoopprijs is aan verandering onderhevig. Zo blijken te lage prijzen vaker de kwaliteitsperceptie van een merk te beïnvloeden."

Aan de resultaten van het onderzoek, dat loopt van 7 maart tot 1 mei, worden de Best Brand Awards gekoppeld. Naast Best Brand Overall worden deze Awards uitgereikt aan de ICT-merken die het beste scoren op kwaliteit, prijs/kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en innovatie. Deze Awards worden op 14 juni op een nader te bepalen locatie aan de winnaars uitgereikt tijdens het Computer!Totaal Best Brand Awards event.


---

Noot voor de redacties (

Ingezonden persbericht