Meer dan miljoen bezoekers op Mijn.NN.nl
14-03-2007
Mijn.NN.nl, het extranet van Nationale-Nederlanden, is niet meer weg
te denken uit de dagelijkse praktijk van de verzekeringsadviseur: in
2006 werd meer dan een miljoen bezoekers geregistreerd. Dit is een
groei van 30% ten opzichte van 2005 toen al een verdubbeling van
bezoekers werd gerealiseerd ten opzichte van een jaar eerder. De
totale verwerking van transacties (aanvragen en mutaties) toont een
spectaculaire groei van bijna 200%. Mijn.NN.nl van
Nationale-Nederlanden behoort tot de top van de extranetten in
Nederland, waar het functionaliteiten betreft. Op het gebied van
ketenintegratie bekleedt zij de voortrekkersrol.
Frits van Bruggen, directeur Marketing & Sales van
Nationale-Nederlanden: "Mijn.NN.nl heeft zich de afgelopen periode
ontwikkeld van een extranet waarop je transacties kunt doen tot een
volwaardig service- en communicatiekanaal. Het is ons streven samen
met de verzekeringsadviseur optimaal gebruik te maken van de
mogelijkheden, die de moderne techniek ons biedt. Door het
vereenvoudigen van administratieve processen kunnen we meer tijd en
ruimte creëren waardoor de verzekeringsadviseur meer tijd kan besteden
aan de klant."
Het afgelopen jaar heeft Mijn.NN.nl een aantal belangrijke
uitbreidingen ondergaan:
het intermediair kan op het gebied van schadeverzekeringen voor
particulieren behalve online aanvragen, nu ook 'straight through'
wijzigingen doorvoeren, offreren en muteren. Wijzigingen en
bijsluitingen met één druk op de knop verwerken in bestanden is uniek
en maakt het werken voor verzekeringsadviseurs nog efficiënter;
de werkgeversportal is van start gegaan. Dit biedt bedrijven onder
meer de mogelijkheid online pensioenoverzichten te maken en
pensioenwijzigingen door te voeren;
tariefcodes voor particuliere levenproducten zijn aangepast naar
productgeoriënteerde benamingen. Hierdoor is het zoeken en werken met
Mijn.NN.nl aanmerkelijk efficiënter geworden;
om het de verzekeringadviseur zo gemakkelijk mogelijk te maken, wordt
hij automatisch op de hoogte gebracht als wijzigingen in de software
zijn doorgevoerd.
Inmiddels worden voorbereidingen getroffen om Mijn.NN.nl voor
inkomensverzekeringen voor de zakelijke markt open te stellen. Zo
kunnen voor meer productvarianten offertes worden aangevraagd,
bijvoorbeeld voor het vernieuwde Ziekengeldproduct. Door optimaal
gebruik te maken van Mijn.NN.nl kunnen deze extra werkzaamheden voor
de verzekeringsadviseur worden vereenvoudigd en versneld.
Achtergrond
Nationale-Nederlanden is een verzekeraar die samenwerkt met het
professionele intermediair. Door goede pensioen-, inkomens- en
schadeproducten te bieden, deskundig advies te geven en snelle service
te bieden wil Nationale-Nederlanden zich samen met het intermediair
blijven onderscheiden bij de consument. Die dienstverlening wordt
sinds oktober 2003 ondersteund met een extranet. Hierdoor worden
administratieve handelingen vereenvoudigd en versneld. Dit bespaart
tijd en kosten, waardoor het intermediair meer tijd overhoudt voor het
adviseren van de klant. Het extranet is tevens bedoeld als
kennismanagementsysteem ter ondersteuning van de advisering en
verkoop.
Nationale-Nederlanden