Nationale-Nederlanden

Meer dan miljoen bezoekers op Mijn.NN.nl
14-03-2007
Mijn.NN.nl, het extranet van Nationale-Nederlanden, is niet meer weg te denken uit de dagelijkse praktijk van de verzekeringsadviseur: in 2006 werd meer dan een miljoen bezoekers geregistreerd. Dit is een groei van 30% ten opzichte van 2005 toen al een verdubbeling van bezoekers werd gerealiseerd ten opzichte van een jaar eerder. De totale verwerking van transacties (aanvragen en mutaties) toont een spectaculaire groei van bijna 200%. Mijn.NN.nl van Nationale-Nederlanden behoort tot de top van de extranetten in Nederland, waar het functionaliteiten betreft. Op het gebied van ketenintegratie bekleedt zij de voortrekkersrol.

Frits van Bruggen, directeur Marketing & Sales van Nationale-Nederlanden: "Mijn.NN.nl heeft zich de afgelopen periode ontwikkeld van een extranet waarop je transacties kunt doen tot een volwaardig service- en communicatiekanaal. Het is ons streven samen met de verzekeringsadviseur optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden, die de moderne techniek ons biedt. Door het vereenvoudigen van administratieve processen kunnen we meer tijd en ruimte creëren waardoor de verzekeringsadviseur meer tijd kan besteden aan de klant."

Het afgelopen jaar heeft Mijn.NN.nl een aantal belangrijke uitbreidingen ondergaan:
het intermediair kan op het gebied van schadeverzekeringen voor particulieren behalve online aanvragen, nu ook 'straight through' wijzigingen doorvoeren, offreren en muteren. Wijzigingen en bijsluitingen met één druk op de knop verwerken in bestanden is uniek en maakt het werken voor verzekeringsadviseurs nog efficiënter; de werkgeversportal is van start gegaan. Dit biedt bedrijven onder meer de mogelijkheid online pensioenoverzichten te maken en pensioenwijzigingen door te voeren;
tariefcodes voor particuliere levenproducten zijn aangepast naar productgeoriënteerde benamingen. Hierdoor is het zoeken en werken met Mijn.NN.nl aanmerkelijk efficiënter geworden;
om het de verzekeringadviseur zo gemakkelijk mogelijk te maken, wordt hij automatisch op de hoogte gebracht als wijzigingen in de software zijn doorgevoerd.

Inmiddels worden voorbereidingen getroffen om Mijn.NN.nl voor inkomensverzekeringen voor de zakelijke markt open te stellen. Zo kunnen voor meer productvarianten offertes worden aangevraagd, bijvoorbeeld voor het vernieuwde Ziekengeldproduct. Door optimaal gebruik te maken van Mijn.NN.nl kunnen deze extra werkzaamheden voor de verzekeringsadviseur worden vereenvoudigd en versneld.

Achtergrond
Nationale-Nederlanden is een verzekeraar die samenwerkt met het professionele intermediair. Door goede pensioen-, inkomens- en schadeproducten te bieden, deskundig advies te geven en snelle service te bieden wil Nationale-Nederlanden zich samen met het intermediair blijven onderscheiden bij de consument. Die dienstverlening wordt sinds oktober 2003 ondersteund met een extranet. Hierdoor worden administratieve handelingen vereenvoudigd en versneld. Dit bespaart tijd en kosten, waardoor het intermediair meer tijd overhoudt voor het adviseren van de klant. Het extranet is tevens bedoeld als kennismanagementsysteem ter ondersteuning van de advisering en verkoop.