Ingezonden persbericht


Avaya one-X Portal biedt medewerkers eenvoudige, webgebaseerde toegang tot communicatiemiddelen

Medewerkers beheren telefonie, berichten en conferencing-applicaties met behulp van eenvoudige, webgebaseerde interface

TER PUBLICATIE: 14 maart 2007

Nieuwegein - Avaya, Inc. (NYSE: AV), leverancier van communicatieapplicaties, -software en -diensten aan de zakelijke markt, introduceert de Avaya one-X(TM) Portal. Deze webgebaseerde interface biedt medewerkers altijd en overal eenvoudige toegang tot Avaya-telefonie, berichten, mobiliteit en conferencing-applicaties. De Avaya one-X Portal verbetert de productiviteit, gebruikerscontrole èn de bedrijfscontinuïteit door communicatieapplicaties en directories te consolideren naar één interface. De applicaties zijn beschikbaar op iedere willekeurige pc of MAC.

De Avaya one-X Portal biedt medewerkers complete telefoniemogelijkheden op elke computer. De portal vereenvoudigt de toegang tot geavanceerde communicatiemogelijkheden die de reactie en samenwerking verbeteren en de kosten verlagen. Communicatietaken zijn met behulp van bekende desktopmethodieken te starten of te beheren. Voorbeelden zijn:

o 'click-to-call' op namen of nummers uit een bellijst of een telefoonboek;

o beheren en uitvoeren van conference calls met behulp van het computerscherm;

o klikken op een naam om iemand toe te voegen aan een conference call;

o bekijken, sorteren, afspelen en opnemen van voicemailberichten in elke willekeurige volgorde.

De Avaya one-X Portal versterkt de controle van gebruikers over hun communicatie doordat ze altijd kunnen bepalen met wie en hoe ze willen communiceren. Medewerkers kunnen voorkeuren aangeven, zoals 'Find Me', 'Follow Me' of 'Hide Me'. Zo zijn gesprekken te routeren op basis van de beschikbaarheid van de medewerker. Mobiliteit wordt uitgebreid door onder meer Extension-to-Cellular, waarmee oproepen gelijktijdig naar het vaste zakelijke nummer en het mobiele toestel van de gebruiker gaan.

"De Avaya one-X Portal is een zeer kosteneffectieve Unified Communication-oplossing die geavanceerde communicatie van medewerkers vereenvoudigt en het beheer vergemakkelijkt", zegt Eileen Rudden, Vice-President en algemeen directeur Unified Communications van Avaya. "De Portal elimineert de noodzaak om verschillende communicatieoplossingen op desktops te implementeren. De oplossing verbetert daarnaast de mogelijkheden voor medewerkers om overal over hun communicatiemiddelen te beschikken met behulp van een pc die met het internet verbonden is."

De one-X Portal van Avaya ondersteunt ook de bedrijfscontinuïteit doordat medewerkers in geval van onvoorziene omstandigheden of calamiteiten toch bereikbaar zijn, ook als ze niet naar kantoor kunnen komen. De portal biedt opties om spraakoproepen naar een computer, een kantoor of vestiging, een thuisnummer of een mobiele telefoon te routeren.

"In de steeds virtueler werkomgeving is het van belang dat medewerkers weten dat hun collega's hen altijd en overal kunnen bereiken. Op hetzelfde moment staat de IT-afdeling voor de uitdaging om kosten en beheercomplexiteit te beperken", zegt Melanie Turek, Principal Analyst bij Frost & Sullivan. "Eenvoudige Unified Communication waarbij presence, conferencing en samenwerking zijn geïntegreerd, is cruciaal voor zakelijk succes. Medewerkers moeten toegang hebben tot deze applicaties op elk moment en vanaf elke locatie."

De Avaya one-X Portal reduceert de technische uitdagingen van IT-afdelingen bij het uitrollen van geavanceerde communicatietools onder grote aantallen medewerkers. De snelle en eenvoudige, servergebaseerde webimplementatie zorgt ervoor dat het niet nodig is applicaties op afzonderlijke desktops te installeren. Aangezien de one-X Portal gebruikmaakt van bedrijfs-VPN en authenticatiesystemen, is de communicatie altijd veilig, zowel op een bedrijfs-pc als op een publiektoegankelijke pc.

De Avaya one-X Portal is naar verwachting in het tweede kwartaal van 2007 wereldwijd beschikbaar in een Engelse versie. Een demo van de Avaya one-x Portal vindt u op http://www1.avaya.co.uk/demos/onex_portal/index.html

Over Avaya

Avaya levert oplossingen voor Intelligent Communications waarmee klanten hun onderscheidend vermogen kunnen vergroten om zo de concurrentie voor te blijven. Meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500, vertrouwen op Avaya-oplossingen voor IP-telefonie, Unified Communications, Contact Centers en Communications Enabled Business Processes. Avaya Global Services biedt organisaties van iedere omvang een uitgebreide dienstverlening en ondersteuning.