Nedstat

Nedstat en Q-go gaan samenwerken

Direct inzicht in wat website bezoekers vragen en wat ze doen

Amsterdam, 14 maart 2007 - Nedstat en Q-go kondigen een strategisch partnership aan. Door de customer interaction management software van Q-go te integreren met Sitestat, kunnen website eigenaren een direct inzicht krijgen in wat bezoekers online vragen en wat ze vervolgens doen. Met deze informatie kan de search en navigatie op websites op elk moment verbeterd worden.

De nieuwe rapportages geven een schat aan extra informatie. Wouter Weddepohl, verantwoordelijk voor marketing intelligence bij Sdu Uitgevers, was de afgelopen maand beta-tester: "We zien nu direct allerlei zaken die we eerst niet wisten. Bijvoorbeeld of vragenstellers ook werkelijk hun doel bereiken. Of dat nieuwe bezoekers andere vragen stellen dan terugkerende bezoekers. We kunnen verbeteringen nu veel beter onderbouwen."

Marcel Smit, CEO van Q-go: "Tot nu toe konden onze klanten in hun Q-go dashboard precies zien wat er werd gevraagd, maar niet wat er na het stellen van de vraag gebeurde. Met de koppeling naar Sitestat zijn de nieuwe rapportage mogelijkheden nagenoeg oneindig geworden."

"Sitestat klanten vragen ons vaak naar het waarom", zegt Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat. "Waarom komt een bezoeker op de site of waarom verlaat een bezoeker het registratie proces. De Q-go informatie voegt een nieuwe dimensie toe aan de bestaande Sitestat rapportages met echte vragen van bezoekers."

De nieuwe Q-go optie in Sitestat is per direct beschikbaar voor gezamenlijke klanten van Sitestat en Q-go.
Over Q-go
Q-go is opgericht in 1999 en uitgegroeid tot een toonaangevende Europese aanbieder van oplossingen voor Customer Interaction Management. Met deze oplossingen verbeteren banken, (zorg)verzekeraars, pensioenverzekeraars, telecombedrijven en logistieke dienstverleners hun online klantenservice en klanttevredenheid en verlagen zij hun kosten. De applicaties van Q-go zijn het resultaat van meer dan 100 manjaren onderzoek door experts op het gebied van natuurlijke taalverwerking. Q-go wendt 40% van haar opbrengsten aan voor R&D.

De intelligente, op taaltechnologie gebaseerde software die Q-go ontwikkelt, zorgt ervoor dat klanten via de website van een bedrijf direct relevante antwoorden krijgen op al hun vragen. Online, en in hun eigen taal. Met minimaal dezelfde volledigheid en kwaliteit als de antwoorden die op callcentra worden gegeven. En dat is niet alleen makkelijker voor organisaties, maar ook sneller en goedkoper.

Het hoofdkantoor van Q-go is in Amsterdam gevestigd. Daarnaast zijn er locale kantoren in München, Barcelona en Madrid.
---