Nedstat en Q-go gaan samenwerken
Direct inzicht in wat website bezoekers vragen en wat ze doen
Amsterdam, 14 maart 2007 - Nedstat en Q-go kondigen een strategisch
partnership aan. Door de customer interaction management software van
Q-go te integreren met Sitestat, kunnen website eigenaren een direct
inzicht krijgen in wat bezoekers online vragen en wat ze vervolgens
doen. Met deze informatie kan de search en navigatie op websites op
elk moment verbeterd worden.
De nieuwe rapportages geven een schat aan extra informatie. Wouter
Weddepohl, verantwoordelijk voor marketing intelligence bij Sdu
Uitgevers, was de afgelopen maand beta-tester: "We zien nu direct
allerlei zaken die we eerst niet wisten. Bijvoorbeeld of
vragenstellers ook werkelijk hun doel bereiken. Of dat nieuwe
bezoekers andere vragen stellen dan terugkerende bezoekers. We kunnen
verbeteringen nu veel beter onderbouwen."
Marcel Smit, CEO van Q-go: "Tot nu toe konden onze klanten in hun Q-go
dashboard precies zien wat er werd gevraagd, maar niet wat er na het
stellen van de vraag gebeurde. Met de koppeling naar Sitestat zijn de
nieuwe rapportage mogelijkheden nagenoeg oneindig geworden."
"Sitestat klanten vragen ons vaak naar het waarom", zegt Michael
Kinsbergen, CEO van Nedstat. "Waarom komt een bezoeker op de site of
waarom verlaat een bezoeker het registratie proces. De Q-go informatie
voegt een nieuwe dimensie toe aan de bestaande Sitestat rapportages
met echte vragen van bezoekers."
De nieuwe Q-go optie in Sitestat is per direct beschikbaar voor
gezamenlijke klanten van Sitestat en Q-go.
Over Q-go
Q-go is opgericht in 1999 en uitgegroeid tot een toonaangevende
Europese aanbieder van oplossingen voor Customer Interaction
Management. Met deze oplossingen verbeteren banken,
(zorg)verzekeraars, pensioenverzekeraars, telecombedrijven en
logistieke dienstverleners hun online klantenservice en
klanttevredenheid en verlagen zij hun kosten. De applicaties van Q-go
zijn het resultaat van meer dan 100 manjaren onderzoek door experts op
het gebied van natuurlijke taalverwerking. Q-go wendt 40% van haar
opbrengsten aan voor R&D.
De intelligente, op taaltechnologie gebaseerde software die Q-go
ontwikkelt, zorgt ervoor dat klanten via de website van een bedrijf
direct relevante antwoorden krijgen op al hun vragen. Online, en in
hun eigen taal. Met minimaal dezelfde volledigheid en kwaliteit als de
antwoorden die op callcentra worden gegeven. En dat is niet alleen
makkelijker voor organisaties, maar ook sneller en goedkoper.
Het hoofdkantoor van Q-go is in Amsterdam gevestigd. Daarnaast zijn er
locale kantoren in München, Barcelona en Madrid.
---
Nedstat