Gemeente Vlaardingen
Nieuw: digitaal loket Welzijn en Zorg
14 maart 2007
Vanaf 14 maart gaat het digitale loket Welzijn en Zorg in de lucht.
Iedereen die over internet beschikt kan hier terecht met vragen over
wonen, welzijn en zorg.
Het nieuwe digitale loket is opgezet in verband met de invoering van
de nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning per 1 januari 2007. De
bedoeling van deze wet is om inwoners te stimuleren om zo lang
mogelijk zelfstandig te blijven wonen en mee te blijven doen in de
maatschappij en om elkaar daarin te ondersteunen. Via het digitale
loket Welzijn en Zorg is informatie te vinden over welke hulp en
ondersteuning mogelijk is. Men kan hierbij denken aan rolstoelen, een
woningaanpassing, een traplift, taxivervoer, hulp in de huishouding,
een warme maaltijd of informatie over leuke activiteiten in de buurt.
Het digitale loket Welzijn en Zorg is te vinden via de gemeentelijke
website www.vlaardingen.nl. Het blijft daarnaast mogelijk om
telefonisch aan de medewerkers van het gemeentelijke loket Welzijn en
Zorg vragen te stellen. Ook kan men terecht bij het loket in het
Stadskantoor (liefst op afspraak). Mindervalide personen kunnen een
verzoek indienen voor een huisbezoek door een consulent.
Het loket Welzijn en Zorg is te vinden in de publiekshal van het
Stadskantoor aan Westnieuwland 6 en is geopend op maandag van 08.00
uur tot 13.00 uur, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.00 uur tot
13.00 uur en van 14.00 uur tot 16.00 uur en op woensdag van 8.00 uur
tot 19.00 uur. Het loket is ook telefonisch (010-248 4000),
schriftelijk (postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen), per e-mail
(gemeente@vlaardingen.nl) en via www.vlaardingen.nl bereikbaar.