MediaPlaza
Masterclass Zoekmachine-marketing voor Recruiters
Datum: woensdag 14 maart 2007
Tijd: 9.00 - 17.15
Locatie: Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht
Prijs: 699 Euro excl. BTW
Maximaal aantal deelnemers: 25
Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor Recruiters en
HRM-professionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of
net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal om zo hun
organisatie bij nieuwe kandidaten onder de aandacht te brengen.
Voorkennis over dit onderwerp is niet nodig.
Marketing en HR zijn doorgaans twee werelden die ver van elkaar staan.
Toch weten grote organisaties al jaren
relatief eenvoudig kundig personeel te trekken door bekend te staan
als 'goede werkgever'. De organisatie als merk, zal ook voor de
arbeidsmarkt steeds belangrijker worden bij de keuze aan de veelal
schaarse kandidaten. Hoe zorgt u ervoor dat potentiële kandidaten uw
organisatie kunnen vinden op het internet? En met welke inhoud en
zoektermen wilt u als organisatie geassocieerd worden?
Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachine-marketingcampagne is
het belangrijk dat u weet welke zaken effectief zijn om hoog te scoren
in zoekmachines. Naast een plaats in de natuurlijke ranking (Organic
search) is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties
(Paid search) om zo gevonden te worden.
De volgende vragen komen aan bod
- Wat is zoekmachine-marketing?
- Hoe kunt u zoekmachine-marketing inzetten voor het bereiken van
toekomstig talent?
- Wanneer kiest u voor 'organic search' en wanneer voor 'paid search'?
- Hoe werken de verschillende zoekmachines?
- Hoe zoekt uw doelgroep? En wordt u gevonden?
- Wat zijn de componenten die 'organic search' zoekresultaten bepalen?
- Hoe zet u een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op?
Voor wie?
Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor Recruiters en
HRM-professionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of
net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal om zo hun
organisatie bij nieuwe kandidaten onder de aandacht te brengen.
Voorkennis over dit onderwerp is niet nodig.
Contact
Voor meer informatie over uw deelname kunt u contact opnemen met
Lisette Martens op het telefoonnummer 030 2914 147 of via
Lisette.Martens@mediaplaza.nl
Programma Masterclass Zoekmachine-marketing voor Recruiters
09.00 Ontvangst met koffie
09.30 Wat is zoekmachine-marketing? Feiten en cijfers door Keesjan
Deelstra
- Praktijkcase
- De spelers in zoekland
- Integratie
11.00 Pauze
11.15 De ideale situatie: 3 componenten in de zoekmachine-algoritmen
door Keesjan Deelstra
- Tekstcomponent
- Indexatiecomponent
- Populariteitscomponent
12.45 Lunch
13.30 Meest voorkomende problemen van site ontwerp voor
zoekmachine-optimalisatie door Keesjan Deelstra
15.00 Pauze
15.15 Search Engine Marketing Advertising
De plaats die internet heeft in de marketing en communicatie van een
organisatie wordt steeds groter. Online marketing neemt in belang toe,
zelfs ten koste van offline marketing. Er is sprake van een
verschuiving in de budgetten van 69% van adverteerders richting
internetmarketing. Bedrijven die overwegen online te gaan adverteren,
zien vaak een rol weggelegd voor gespecialiseerde bureaus,
mediabureaus en reclamebureaus. Dat geeft aan dat online adverteren
een 'nieuw en sexy'-, maar ook nog onbekend terrein is. Adverteren bij
de zoekmachines is niet alleen interessant voor bedrijven die
rechtstreeks producten en diensten via hun website verkopen. Door het
grote bereik en de hoge mediaconsumptie op internet is adverteren in
de zoekmachines zeer geschikt voor bedrijven met een branding of
werving&selectie doelstelling.
17.15 Einde
Docent
Keesjan Deelstra, auteur 'Handboek Zoekmachine Marketing'
Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en
vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het
onderwerp Search Engine Marketing deed hij op tijdens het ontwikkelen
van het e-commercetraject voor zijn toenmalige trainingsbureau.
Keesjan Deelstra vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn
kennis en ervaring op het gebied van zoekmachine-marketing tot zijn
'core business' te maken. Hij schreef daarom het Handboek Zoekmachine
Marketing. Daarnaast adviseert hij ondernemingen met het
zoekmachine-marketing bureau InternetEffect over hun searchstrategie
en ontwikkelde hij de webbased zoekmachine optimalisatie toolkit
SeoEffect voor het midden- en kleinbedrijf
inschrijven
Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze
pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze
pagina
CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht
Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical &
Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.