MediaPlaza


Masterclass Zoekmachine-marketing voor Recruiters Datum: woensdag 14 maart 2007
Tijd: 9.00 - 17.15
Locatie: Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht
Prijs: 699 Euro excl. BTW
Maximaal aantal deelnemers: 25

Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor Recruiters en HRM-professionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal om zo hun organisatie bij nieuwe kandidaten onder de aandacht te brengen. Voorkennis over dit onderwerp is niet nodig.

Marketing en HR zijn doorgaans twee werelden die ver van elkaar staan. Toch weten grote organisaties al jaren
relatief eenvoudig kundig personeel te trekken door bekend te staan als 'goede werkgever'. De organisatie als merk, zal ook voor de arbeidsmarkt steeds belangrijker worden bij de keuze aan de veelal schaarse kandidaten. Hoe zorgt u ervoor dat potentiële kandidaten uw organisatie kunnen vinden op het internet? En met welke inhoud en zoektermen wilt u als organisatie geassocieerd worden?

Voor het opzetten van een geslaagde zoekmachine-marketingcampagne is het belangrijk dat u weet welke zaken effectief zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Naast een plaats in de natuurlijke ranking (Organic search) is er ook de mogelijkheid tot het plaatsen van advertenties (Paid search) om zo gevonden te worden.

De volgende vragen komen aan bod

- Wat is zoekmachine-marketing?

- Hoe kunt u zoekmachine-marketing inzetten voor het bereiken van toekomstig talent?

- Wanneer kiest u voor 'organic search' en wanneer voor 'paid search'?
- Hoe werken de verschillende zoekmachines?
- Hoe zoekt uw doelgroep? En wordt u gevonden?
- Wat zijn de componenten die 'organic search' zoekresultaten bepalen?
- Hoe zet u een betaalde zoekmachine-advertentiecampagne op?

Voor wie?
Deze masterclass is in het bijzonder belangrijk voor Recruiters en HRM-professionals die zoekmachine-marketing willen gaan toepassen of net begonnen zijn met het inzetten van dit marketingkanaal om zo hun organisatie bij nieuwe kandidaten onder de aandacht te brengen. Voorkennis over dit onderwerp is niet nodig.

Contact
Voor meer informatie over uw deelname kunt u contact opnemen met Lisette Martens op het telefoonnummer 030 2914 147 of via Lisette.Martens@mediaplaza.nl

Programma Masterclass Zoekmachine-marketing voor Recruiters

09.00 Ontvangst met koffie
09.30 Wat is zoekmachine-marketing? Feiten en cijfers door Keesjan Deelstra

- Praktijkcase

- De spelers in zoekland

- Integratie
11.00 Pauze
11.15 De ideale situatie: 3 componenten in de zoekmachine-algoritmen door Keesjan Deelstra

- Tekstcomponent

- Indexatiecomponent

- Populariteitscomponent
12.45 Lunch
13.30 Meest voorkomende problemen van site ontwerp voor zoekmachine-optimalisatie door Keesjan Deelstra 15.00 Pauze
15.15 Search Engine Marketing Advertising
De plaats die internet heeft in de marketing en communicatie van een organisatie wordt steeds groter. Online marketing neemt in belang toe, zelfs ten koste van offline marketing. Er is sprake van een verschuiving in de budgetten van 69% van adverteerders richting internetmarketing. Bedrijven die overwegen online te gaan adverteren, zien vaak een rol weggelegd voor gespecialiseerde bureaus, mediabureaus en reclamebureaus. Dat geeft aan dat online adverteren een 'nieuw en sexy'-, maar ook nog onbekend terrein is. Adverteren bij de zoekmachines is niet alleen interessant voor bedrijven die rechtstreeks producten en diensten via hun website verkopen. Door het grote bereik en de hoge mediaconsumptie op internet is adverteren in de zoekmachines zeer geschikt voor bedrijven met een branding of werving&selectie doelstelling.
17.15 Einde
Docent

Keesjan Deelstra, auteur 'Handboek Zoekmachine Marketing' Keesjan Deelstra (1966) studeerde Sociale Geografie in Amsterdam en vond zijn stek uiteindelijk in de internetwereld. Zijn kennis over het onderwerp Search Engine Marketing deed hij op tijdens het ontwikkelen van het e-commercetraject voor zijn toenmalige trainingsbureau. Keesjan Deelstra vond dit alles zo interessant dat hij besloot zijn kennis en ervaring op het gebied van zoekmachine-marketing tot zijn 'core business' te maken. Hij schreef daarom het Handboek Zoekmachine Marketing. Daarnaast adviseert hij ondernemingen met het zoekmachine-marketing bureau InternetEffect over hun searchstrategie en ontwikkelde hij de webbased zoekmachine optimalisatie toolkit SeoEffect voor het midden- en kleinbedrijf
inschrijven

Voeg deze pagina aan de bookmarks van mijn profiel toe E-mail deze pagina naar een bekende Print deze pagina Download PDF-versie van deze pagina

CC - some rights reserved
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44
email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl
help: Nog hulp nodig? Klik hier.