ANP Pers Support
Managementboek.nl opent Boekenweek in de Rode Hoed
15.02.2007 / 19:00 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Managementboek.nl
Managementboek.nl
Uitreiking prijs voor het Managementboek van het Jaar op 4e Managementboekengala
AMSTERDAM, 20070215 --
Op dinsdag 13 maart 2007 wordt voor de vierde keer het Managementboekengala georganiseerd
in de Rode Hoed in Amsterdam. De presentatie van de avond is in handen van Jeroen Smit,
die in 2005 met zijn boek 'Het Drama Ahold' de prijs al eens won. Cabaretgezelschap 'More
Balls than Most' zal een optreden verzorgen, gericht op het thema van de avond. De
belangstelling voor het evenement is net als voorgaande jaren overweldigend. Inmiddels
zijn alle 450 beschikbare kaarten vergeven. Het publiek bestaat uit een interessante mix
van auteurs, uitgevers en niet te vergeten lezers van managementboeken.
Genomineerden zijn:
Generatie Einstein (Jeroen Boschma en Inez Groen)
Er is een nieuwe generatie, die nieuws leest als journalisten, films kijkt als regisseurs
en naar reclame kijkt als reclamemakers. Deze eerste positieve, slimme generatie vergt
volgens de auteurs een geheel nieuwe benadering.
Innoveren (Theo Groen, Jan Wouter Vasbinder en Erik van de Linde) beschrijft de
verschillende betekenissen die kennis en innovatie hebben in de arena's van bedrijven,
wetenschap en overheid en geeft inzicht in hun verschillende belangen
Ja-maar, wat als alles lukt?(Berthold Gunster). Ja-maar als levenshouding is niet
vruchtbaar. Het maakt ons voorzichtig, sceptisch en argwanend. Doel van dit boek is
Ja-maar-gedrag te veranderen in Ja-en-gedrag.
Alliantiebesturing (Ard Pieter de Man)
De kern van het boek is de vraag hoe besturing van allianties kan plaatsvinden door middel
van vertrouwen en controle, zodat ze uiteindelijk een concurrentievoordeel gaan opleveren.
De emocode (Susanne Piët)
Als alles maakbaar is en alles wat u heeft uw leven is, waarom zou u dat dan niet opnieuw
uitvinden? Wat voor u als persoon geldt, geldt ook voor uw merk, uw organisatie, uw
bedrijf: blaas er leven in! In 2004 werd 'de Emotiemarkt' van Susanne Piët al
Managementboek van het Jaar.
En nu laat ik mijn baard staan (Leen Zevenbergen)
Zevenbergen geeft aan dat het anders moet. Hij ontwikkelde een visie op de noodzaak van
'Creatief Ondernemen' en 'Sprankelend Inspireren' en deelt die met de lezer in een
verfrissend vormgegeven boek.