AutoRai

Huff scoort eerste punten voor Chevrolet in WTCC

(3/12/2007)
Rob Huff heeft de eerste punten voor Chevrolet gescoord met een vijfde plaats tijdens de eerste WTCC-race in Curitiba, Brazilië. Dat was het hoogst haalbare resultaat, omdat zowel Alain Menu als Nicola Larini in Race 1 het slachtoffer werd van een raceongeval, terwijl Rob hetzelfde overkwam in Race 2.

In het rijders-kampioenschap staat Rob zevende met vier punten, terwijl Chevrolet in het constructeurs-klassement met negen punten op de derde positie staat. De volgende race voor het World Touring Car Championship 2007 vindt op 6 mei plaats in Zandvoort.

Reacties

Rob Huff (5^e/DNF): âDe eerste race verliep prima, met uitzondering van serieus onderstuur bij het insturen en uitaccelereren van bocht 6. Dat moest ik ondervangen door te liften, in te sturen, soepel door de bocht te sturen, om vervolgens later dan normaal uit te accelereren. Voor Race 2 hebben we het camber aangepast, wat tot verbeteringen leidde. In de tweede race had ik een prima start en lag vóór de eerste bocht op een derde plek. Maar toen verloor ik de auto tijdens het aanremmen omdat het rempedaal onverwachts op de bodem viel. Ik werd door een andere auto geraakt en dat betekende het einde.â

Nicola Larini (DNF/10^e): âIn Race 1 had ik een goede start totdat Yvan Muller me in de eerste bocht van de baan drukte, met grote schade aan mijn auto tot gevolg. Ook de tweede race startte ik goed en daardoor schoof ik al in de eerste bocht vanuit het achterveld door naar een tiende positie. Daar werd ik helaas gesandwiched waarbij de splitter beschadigd raakte en waardoor de balans van de auto werd verstoord. Een paar ronden later viel de splitter er af en daarmee kwam de auto weer in balans. Vervolgens maakte ik een goede race door en het bereiken van de finish is een rechtvaardige beloning voor het harde werk dat de jongens hebben verzet bij het repareren van de auto.â

Alain Menu (DNF/DNF): âIk was een onschuldig slachtoffer in bocht 1 toen Nicolaâs auto tegen de mijne werd geduwd, waardoor mijn race direct ten einde was. Bij de start van de tweede race voelde ik al meteen dat de besturing niet OK was, terwijl ik bij het remmen merkte dat één van de schokdempers gebroken was. Na enkele ronden kwam ik opnieuw binnen omdat het te gevaarlijk was op die manier verder te rijden.â

Eric Nève: âWe hebben aangetoond dat de prestaties er zijn, maar helaas kwamen die er niet helemaal uit, zowel tijdens de kwalificaties als de races. We blijven op deze manier verder gaan om er voor te zorgen dat we er bij de volgende race, over zeven weken in Zandvoort, helemaal bijzitten. Dit kan eigenlijk gezien worden als de echte start van het seizoen, omdat we vanaf dat moment om het weekend zullen racen.â

Mark Busfield: âPositief dit weekend was dat het team het prima heeft gedaan bij de reparatie van de twee zwaar beschadigde autoâs uit Race
1, waarbij we iedere beschikbare minuut in het TV-schema tussen de twee races hebben benut. Daardoor konden we voor de tweede race zowel de auto van Alain als Nicola aan de start krijgen, met zelfs een tiende plek voor Nicola aan de finish. Volgens het tijdschema van afgelopen jaar hadden we zijn auto nooit op tijd kunnen repareren. Bovendien speelt daarbij ook de verbeterde serviceability van de autoâs een grote rol, waar we de afgelopen winter veel aandacht aan hebben besteed.â

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/12/E075-autorai.html" title="AutoRai"]