Huff scoort eerste punten voor Chevrolet in WTCC
(3/12/2007)
Rob Huff heeft de eerste punten voor Chevrolet gescoord met een vijfde
plaats tijdens de eerste WTCC-race in Curitiba, Brazilië. Dat was het
hoogst haalbare resultaat, omdat zowel Alain Menu als Nicola Larini in
Race 1 het slachtoffer werd van een raceongeval, terwijl Rob hetzelfde
overkwam in Race 2.
In het rijders-kampioenschap staat Rob zevende met vier punten,
terwijl Chevrolet in het constructeurs-klassement met negen punten op
de derde positie staat. De volgende race voor het World Touring Car
Championship 2007 vindt op 6 mei plaats in Zandvoort.
Reacties
Rob Huff (5^e/DNF): âDe eerste race verliep prima, met uitzondering
van serieus onderstuur bij het insturen en uitaccelereren van bocht 6.
Dat moest ik ondervangen door te liften, in te sturen, soepel door de
bocht te sturen, om vervolgens later dan normaal uit te accelereren.
Voor Race 2 hebben we het camber aangepast, wat tot verbeteringen
leidde. In de tweede race had ik een prima start en lag vóór de
eerste bocht op een derde plek. Maar toen verloor ik de auto tijdens
het aanremmen omdat het rempedaal onverwachts op de bodem viel. Ik
werd door een andere auto geraakt en dat betekende het einde.â
Nicola Larini (DNF/10^e): âIn Race 1 had ik een goede start totdat
Yvan Muller me in de eerste bocht van de baan drukte, met grote schade
aan mijn auto tot gevolg. Ook de tweede race startte ik goed en
daardoor schoof ik al in de eerste bocht vanuit het achterveld door
naar een tiende positie. Daar werd ik helaas gesandwiched waarbij de
splitter beschadigd raakte en waardoor de balans van de auto werd
verstoord. Een paar ronden later viel de splitter er af en daarmee
kwam de auto weer in balans. Vervolgens maakte ik een goede race door
en het bereiken van de finish is een rechtvaardige beloning voor het
harde werk dat de jongens hebben verzet bij het repareren van de
auto.â
Alain Menu (DNF/DNF): âIk was een onschuldig slachtoffer in bocht 1
toen Nicolaâs auto tegen de mijne werd geduwd, waardoor mijn race
direct ten einde was. Bij de start van de tweede race voelde ik al
meteen dat de besturing niet OK was, terwijl ik bij het remmen merkte
dat één van de schokdempers gebroken was. Na enkele ronden kwam ik
opnieuw binnen omdat het te gevaarlijk was op die manier verder te
rijden.â
Eric Nève: âWe hebben aangetoond dat de prestaties er zijn, maar
helaas kwamen die er niet helemaal uit, zowel tijdens de kwalificaties
als de races. We blijven op deze manier verder gaan om er voor te
zorgen dat we er bij de volgende race, over zeven weken in Zandvoort,
helemaal bijzitten. Dit kan eigenlijk gezien worden als de echte start
van het seizoen, omdat we vanaf dat moment om het weekend zullen
racen.â
Mark Busfield: âPositief dit weekend was dat het team het prima heeft
gedaan bij de reparatie van de twee zwaar beschadigde autoâs uit Race
1, waarbij we iedere beschikbare minuut in het TV-schema tussen de
twee races hebben benut. Daardoor konden we voor de tweede race zowel
de auto van Alain als Nicola aan de start krijgen, met zelfs een
tiende plek voor Nicola aan de finish. Volgens het tijdschema van
afgelopen jaar hadden we zijn auto nooit op tijd kunnen repareren.
Bovendien speelt daarbij ook de verbeterde serviceability van de
autoâs een grote rol, waar we de afgelopen winter veel aandacht aan
hebben besteed.â
AutoRai