Nuffic kiest voor selfservice van AskNow! Solutions
TILBURG, 20070309 -- De organisatie voor internationale samenwerking in het hoger onderwijs, Nuffic, gaat de E-mail Response- en online vraagbeantwoordingoplossing van Asknow! Solutions inzetten om het serviceniveau voor hun studenten en andere belanghebbenden verder te verbeteren.
Nuffic wil met het gebruik van E-mail Response en online vraagbeantwoording de druk op andere communicatiekanalen verlagen. "De prioriteit is om meer en beter gebruik te maken van de online kanalen website en e-mail. De stroom e-mails is thans nauwelijks beheersbaar", aldus André Smits projectleider bij Nuffic. "Daar komt bij dat Nuffic vaak vanuit het buitenland wordt benaderd. E-mail is dan een goedkoper medium dan een kostbare telefoonverbinding. De online vraagbeantwoordingoplossing maakt onderdeel uit van de te realiseren nieuwe Nuffic-website."
Voor Nuffic is de geavanceerde taaltechnologie een belangrijk argument om te kiezen voor de oplossingen van AskNow! Solutions. Smits: "Het feit dat de oplossingen zelflerend zijn en daardoor weinig onderhoudskosten met zich meebrengen, was ook een doorslaggevende reden. AskNow is bovendien een flexibele, klantgerichte organisatie die merkbaar gemotiveerd is om er iets moois van te maken."
Over Nuffic
De Nuffic is de Nederlandse Organisatie voor Internationale Samenwerking in het Hoger Onderwijs. De organisatie heeft een breed takenpakket van diplomawaardering tot ontwikkelingssamenwerking en van beursverlening tot internationale marketing van het Nederlands hoger onderwijs. De meeste taken brengen communicatie en voorlichting met zich mee. De Nuffic ontvangt dan ook zeer veel verzoeken om informatie, die ze graag zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk wil beantwoorden.
Over AskNow! Solutions
AskNow! Solutions ontwikkelt digitale communicatie oplossingen die de mens begrijpen. De oplossingen zijn als centraal hart inzetbaar voor internet, intranet en e-mail, en modulair aan te vullen voor kanalen als telefonie, fax en instant messaging. AskNow! Solutions maakt daarbij gebruik van technologieën zoals statistische taalanalyse, machine learning en semantiek. Dit resulteert in onderhoudsarme, digitale communicatie oplossingen met goede resultaten.
Ingezonden persbericht