Audax 2006, basis voor nieuwe omzet
GILZE, 20070308 -- 2006 wordt door Audax gekenmerkt als een jaar waarin neergaande omzetten werden omgebogen en waarin breed werd geïnvesteerd in organisatie en producten om daarmee de basis te leggen voor een omzettoename in 2007 en een versteviging van onze positie voor de jaren daarna.
Met name in het eerste halfjaar werd de beweging van omzetdaling, die in 2005 was ingezet, verder doorgezet. Het tweede halfjaar daarentegen lag weer op het niveau van 2005. Daarmee is de weg omhoog ingezet.
Deze weg omhoog kan in 2007 en 2008 nog eens door een aantal elementen worden versneld. Niet alleen hebben enkele belangrijke uitgevers besloten de distributie van hun tijdschriften via Audax te laten plaatsvinden, ook heeft Audax in 2006 fors geïnvesteerd in nieuwe en bestaande titels (met name Aktueel Sportief) en heeft zij de organisatie op managementniveau verder gestroomlijnd. Daarbovenop heeft AKO enkele dagen geleden de exploitatie overgenomen van alle Bruna-stationswinkels. Audax investeert bewust in de toekomst en verwacht daar de goede resultaten van te plukken.
Het bedrijfsresultaat van 2006 is uitgekomen op ¤ 7,1 miljoen en het netto resultaat bedraagt ¤ 5,6 miljoen.
Carel Bikkers, Voorzitter hoofddirectie: "De reeds afgesloten nieuwe contracten en de toevoeging van de 16 Bruna-stationswinkels geven een goed vertrouwen voor noodzakelijke omzetgroei in 2007."
Het medialandschap is op velerlei vlakken sterk in beweging. Nieuwe gratis dag- en weekbladen dienen zich aan, verschillende vormen van media (gedrukt, beeld, geluid en internet) raken steeds meer met elkaar verweven en businessmodellen wijzigen continu door alle ontwikkelingen. Audax speelt daar ook in 2007 op in. Zij zal allereerst invulling geven aan haar in 2006 gesloten nieuwe contracten en ook deze klanten een optimale dienstverlening geven. Belangrijk hierbij is om - in een situatie van stijgende omzetten en voortdurende margedruk - de kosten nog scherper in de gaten te houden, zodat de nieuwe omzetten ook een bijdrage leveren aan het resultaat van Audax.
De strategie van Audax is gericht op het behoud van haar zelfstandigheid en het verzekeren van haar continuïteit, met name door het marktaandeel op haar markten uit te breiden. Hierin slaagt zij door steeds weer slagvaardig op te treden. Audax ontleent deze slagvaardigheid (die terugkomt in haar naam en in de naam van één van haar werkmaatschappijen, namelijk Uitgeverij De Vrijbuiter) aan enerzijds het steeds weer herinvesteren van een belangrijk gedeelte van de resultaten van het bedrijf en anderzijds de motivatie en het ondernemerschap van haar medewerkers.
Audax is een veelzijdige organisatie die zich in de breedste zin van het woord bezighoudt met het uitgeven, verspreiden en retailen van media- en aanverwante producten. Vanuit het Audax-complex in Gilze worden wekelijks circa 3 miljoen exemplaren tijdschriften, Nederlandse en buitenlandse kranten, boeken en kantoorartikelen verzonden.
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/08/Z006-audax-2006-basis-voor-nieuwe-omzet.html" title="Audax 2006, basis voor nieuwe omzet"]