( BW)(CA-DOLE-FOOD-COMPANY) Dole Food Company, Inc. lanceert nieuwe
website over de sociale verantwoordelijkheid van bedrijven
Redactie Business
WESTLAKE VILLAGE, Californië--(BUSINESS WIRE)--8 maart 2007--Dole
Food Company, Inc. heeft vandaag een website gelanceerd over website
over de sociale verantwoordelijkheid van bedrijven,
www.dole.com/corporateresponsibility. De nieuwe website is een
one-stop bron voor consumenten en andere geïnteresseerde partijen die
op zoek zijn naar informatie over Dole's marktleidende programma's op
het gebied van milieu, onderwijs, geneeskunde en sociaal-economische
zaken. Ook wordt informatie gegeven op het gebied van het
bedrijfsbeleid en de bedrijfspraktijken van Dole met betrekking tot
werknemers, milieu en schenken aan goede doelen.
"De lancering van deze website betekent een belangrijke stap
voorwaarts voor Dole," aldus Richard Dahl, president en chief
operating officer van Dole Food Company. "De website benadrukt het
commitment van het bedrijf als het gaat om transparantie en open
communicatie."
Behalve dat de website waardevolle achtergrondinformatie bevat
over Dole's wereldwijde activiteiten op landbouwgebied accentueert de
website bovendien een aantal bedrijfsinitiatieven en rapporten van
derden over inspanningen die gericht zijn op het verzekeren van het
hoogste niveau van compliance met nationale en internationale
regelgeving en normen.
"Als de grootste producent ter wereld van verse groente en vers
fruit neemt Dole zijn missie om wereldwijd voeding beter te maken en
een gezonde leefstijl te promoten onder hun medewerkers, consumenten
en in de gemeenschappen waarin het bedrijf actief is zeer serieus. We
vinden het spannend om www.dole.come/corporateresponsibility te
gebruiken als een middel waarmee het bedrijf zijn prestaties onder de
aandacht kan brengen," voegt Dahl hieraan toe.
Dole Food Company, Inc., met in 2005 een opbrengst van $5,9
miljard, is de grootste producent en verkoper ter wereld van
topkwaliteit vers fruit, verse groenten en vers gesneden bloemen. Dole
verkoopt een groeiend assortiment verpakt voedsel en bevroren fruit en
is een productie-industrieleider op het gebied van
voedingsvoorlichting en -onderzoek.
Dit persbericht bevat "forward-looking statements," in de
betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995 die
een aantal risico's en onzekerheden omvatten. Forward-looking
statements, die gebaseerd zijn op de huidige verwachtingen van het
management, zijn over het algemeen identificeerbaar door het gebruik
van termen zoals "kan," "zal," "verwacht,"gelooft", "beoogt" en
soortgelijke uitdrukkingen. De potentiële risico's en onzekerheden die
ertoe zouden kunnen leiden dat de daadwerkelijke resultaten sterk
verschillen van die die in dit persbericht worden uitgedrukt of
geïmpliceerd omvatten weergerelateerde verschijnselen; markresponsen
op de branchevolumedruk; levering en prijsvorming van producten en
ruwe grondstoffen; veranderingen in rentepercentages en wisselkoersen;
economische crises en veiligheidsrisico's in ontwikkelingslanden;
internationaal conflict; en quota, tarieven en andere
overheidsmaatregelen. Nadere informatie over de factoren die van
invloed zouden kunnen zijn op de financiële resultaten van Dole is
opgenomen in de bij de SEC gedeponeerde informatie, waaronder het
jaarrapport van het bedrijf op Formulier Formulier 10-K.
--30--HB/la*
CONTACT: Dole Food Company, Inc.
In U.S. Contact:
Marty Ordman, +1-818-874-4834
of
Contactpersoon in Europa:
Sylvain Cuperlier, +33-1-44-17-30-60
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/08/S142-dole-food-company-inc-lanceert-nieuwe-website-over.html" title="Dole Food Company, Inc. lanceert nieuwe website over de sociale vera.."]