MediaPlaza


Masterclass Narrowcasting voor het publieke domein

Donderdag 8 maart 2007
Media Plaza Utrecht
Prijs euro 699,- excl. BTW

GEÏNFORMEERD TERWIJL U WACHT
De overheid is het centrale aanspreekpunt voor de burger. Voor overheidsorganisaties is het belangrijk om haar doelgroepen goed en eenvoudig te informeren. Veelal worden traditionele media en het internet hiervoor gebruikt. Berichten in (lokale) kranten of nieuwsbrieven worden helaas niet door iedereen gelezen. Nieuwe communicatiemogelijkheden bieden zich aan. Het bedrijfsleven experimenteert al volop met nieuwe media zoals narrowcasting. In winkels, cafés, trams en stationshallen komen steeds meer televisieschermen met reclameboodschappen en nieuwsberichten. Deze nieuwe communicatievorm 'narrowcasting' kan ook binnen overheidsinstanties worden ingezet om de doelgroep optimaal te informeren.

Narrowcasting is een medium waarop audiovisuele boodschappen op een aantrekkelijke, interactieve manier worden gecommuniceerd. Narrowcasting is een ideaal medium om zowel grote generieke als kleinere gesegmenteerde doelgroepen te bereiken. De boodschap die wordt uitgezonden in bijvoorbeeld wachtruimtes bij de tandarts, gemeentehuizen of scholen kan worden aangepast aan de doelgroep, de locatie en aan het moment van de dag. Daarnaast wordt het wachten hierdoor veraangenaamd. Kortom, u bent geïnformeerd terwijl u wacht.

De mogelijkheden van narrowcasting zijn legio. Zo kunnen instellingen narrowcastingschermen inzetten ten behoeve van:
* corporate communicatie;

* interne communicatie;

* interactief informeren van de doelgroep;

* optimalisatie van het communicatieproces, centraal aansturen van meerdere schermen;
* ambiance / multimedia experience.

Wilt u weten hoe u narrowcasting succesvol kunt inzetten in uw communicatiestrategie? Schrijf u dan nu in voor de masterclass 'Narrowcasting voor het publieke domein'. In een kleinschalige en interactieve setting komen 'masters' aan het woord. Zij informeren en adviseren u over zowel de technische kant als de communicatieve zaken die bij narrowcasting komen kijken. Wat zijn de ervaringen met narrowcasting in het publieke domein tot nu toe? Kortom, een zeer informatieve dag waarin u concrete handvatten krijgt aangereikt.

DOELGROEP
Deze masterclass biedt praktische nieuwe inzichten voor:
* Marketingmanagers

* Marketingadviseurs en -medewerkers

* Communicatiemanagers

* Communicatieadviseurs en -medewerkers

* Managers interne communicatie

* Facilitymanagers

* IT-managers

BRANCHES
De masterclass is in het bijzonder geschikt voor bovenstaande doelgroepen uit de overheid, semi-overheidsinstellingen en non-profit sector.

PROGRAMMA

PROGRAMMA
09:30 Ontvangst met koffie en thee
10:00

De rol van narrowcasting in het veranderende medialandschap Overzicht van narrowcastingontwikkelingen tot nu toe. Wat gebeurt en nu én morgen! De actualiteiten rond narrowcasting op een rij. 10:30 Ervaringscase - Dick Nauta, Gemeente Lelystad Ervaringen van gemeente Lelystad met narrowcasting. Wat heeft hen doen besluiten om met narrowcasting aan de slag te gaan? En welke doelstelling hadden zij voor ogen? En Is deze doelstelling uiteindelijk behaald? Welke problemen deden zich voor en hoe zijn deze opgelost? 11:00 Pauze
11:15 Aan de slag met narrowcasting, wat komt er allemaal bij kijken? - Paul de Goede, Manovra Voordat u met narrowcasting aan de slag gaat, moet eerst duidelijk zijn wat er allemaal achter de schermen moet gebeuren. Moet u het systeem koppelen aan bestaande systemen? Welke technische zaken moeten aangeschaft en geregeld worden voordat narrowcasting geïmplementeerd kan worden? Kortom een overzicht van de techniek voor u op een rij. 12:15 Lunch
13:15

De narrowcastingboodschap afgestemd op uw doelgroep Robert van Vliet, Gemeentehuis.tv en Gerard Nijboer, Nijbos Besluiten aan de slag te gaan met narrowcasting is één. Maar welke boodschap past bij de doelgroep, het moment van de dag en de locatie? Wie binnen uw organisatie is verantwoordelijk voor de content? Tijdens dit programma-onderdeel worden de onderzoeksresultaten van het narrowcasting onderzoek binnen de overheid gepresenteerd. In deze interactieve sessie kunt u ook uw ideeen over narrowcasting in het publieke domein kwijt. 15:30 Samenvatting en afsluiting van de dag
15:45

Borrel
Voor meer informatie over het programma kunt u contact opnemen met Lisette Martens via lisette.martens@mediaplaza.nl

SPREKERS
Robert van Vliet (1964) is voorzitter van stichting Gemeentehuis.tv (www.gemeentehuis.tv). Van 1981 tot 1998 was Robert werkzaam bij de Belastingdienst in uiteenlopende functies en is daarna overgestapt naar gemeente Apeldoorn. Rond de elektronische overheid heeft hij zich in het verleden ingezet als voorzitter van stichting GemeenteWeb en bestuursadviseur van Cascadis. Robert schrijft o.a. voor Computable/Overheid (www.computable.nl/overheid) - robert@intercity.nl Gerard Nijboer is samen met Henri Bosman grondlegger en eigenaar van de NijBos organisaties. Vooral binnen de werkmaatschappij NijBos International is de laatste tien jaar een enorme schat aan informatie ontstaan, hoe om te gaan met Content binnen de Narrowcasting en Mediacasting markt. www.nijbos.com - g.nijboer@nijbos.com Paul de Goede is een van de oprichters van Manovra. Als zelfstandig interim- en projectmanager was Paul actief bij productiebedrijven, in de reclame-, sport-, en financiële wereld. Paul was verantwoordelijk voor verschillende veranderingstrajecten binnen organisaties waar intergrale informatiesystemen werden geimplementeerd. paul@manovra.nl

Daan Froger studeerde aan de Televisie Academie en werd projectleider bij NOS Televisie. Vervolgens bijna twintig jaar directeur/eigenaar van Fröger & Staudenmaijer Bedrijfscommunicatie, het latere FE | C. Sinds 2002 is hij directeur van SMLXL, gevestigd in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam. Dit bureau heeft zich gespecialiseerd in strategische en conceptuele planvorming van communicatievraagstukken, in het bijzonder op het gebied van interne en relationele bedrijfsprocessen. Rondom 1990 was Daan nauw betrokken bij (wereldwijde) interne communicatieprojecten voor bedrijven als KPN en Philips en schreef hij artikelen over 'elk bedrijf zijn eigen tv-station'. Zestien jaar later is dit via narrowcasting echt haalbaar geworden.

SESSIE ONLINE BOOKMARKS Partner: Media partner:
contact: Media Plaza, Jaarbeurs Hal 6, Croeselaan 6, 3521 CA Utrecht Tel: (030) 291 41 11 Fax: (030) 291 41 44 email: Sales and general questions: info@mediaplaza.nl - Technical & Web: webmaster@mediaplaza.nl