Time : 12:30:00
Date : 08 March 2007
Sender Name: Aries

Ambitieuze restyling e5-mode

Sterk merk vernieuwt binnen vertrouwd kader

Ambitieuze restyling e5-mode biedt klanten een aantrekkelijke winkelervaring

e5-mode, een van de sterkste merken in de Belgische retailbranche, verfijnt zijn positionering met een ingrijpende restylingoperatie. Een methodologisch onderbouwd marktonderzoek - Het Nationale Kleerkastonderzoek - bevestigt de richting die e5-mode hiermee inslaat. Vernieuwde communicatie, vernieuwde collecties en de stelselmatige renovatie van de winkels trekken mee de krijtlijnen voor de toekomst. Klanten kunnen rekenen op nog meer service en stijladvies op maat.

Investeren in de toekomst
Een jaar lang heeft e5-mode, goed voor 70 winkels in België, gewerkt aan de voorbereiding van zijn restylingoperatie. Alleen al in de ombouw van de winkels werd er verregaand geïnvesteerd met gemiddeld een kwart miljoen euro per winkel. Het resultaat valt vanaf 8 maart te bewonderen in de winkels van Izegem, Zottegem, Aartselaar, Denderleeuw, Anderlues en Champion. Tegen midden september 2007 volgen er nog 10 winkels. De winkel van Sint-Niklaas, waar ook de hoofdzetel is gevestigd, is als pilotcase al sinds 2006 in het nieuw gestoken. De verbouwing van de laatste vestigingen moet voltooid zijn in de lente van 2010. e5-mode blijft ook groeien: in april opent de nieuwe winkel in Tielt-Winge, voor de zomer heropent de afgebrande winkel in Lokeren.
Achter deze inspanningen schuilt een strategie die is gebaseerd op de diepgaande marktervaring van e5-mode en Het Nationale Kleerkastonderzoek, een leuke naam voor een ernstige studie.

Marktonderzoek bevestigt positionering e5-mode
"Zo zie ik me graag" luidt de nieuwe baseline die past bij het nieuwe logo van e5-mode, en die boodschap vertelt perfect waar het merk voor staat: mode die het gehele lichaamssilhouet beter doet uitkomen. Dat impliceert dat klanten een grote keuze hebben uit kwalitatieve, eigentijdse mode in realistische maten, van oudsher een van de grote troeven van e5-mode. In de nieuwe aanpak wordt de totaliteit van het silhouet nog meer benadrukt, klanten vinden er alles naar hun wens, met bijpassende accessoires. Wat niet verandert, zijn de sterke prijzen waarmee e5-mode zijn kwaliteit in de markt zet. In de rekken hangen geen dure labels, maar wel degelijke kwaliteit. "Zo zie ik me graag" is ook het motto voor wie niet wenst te lijden onder de dictatuur van maatje 38 en die geen slachtoffer wenst te zijn van de snelheid waarmee modetrends mekaar opvolgen. Sterke communicatie die de Belgische modestijl uitdraagt.

Nieuw logo en winkelinrichting
e5-mode heeft over de jaren een ijzersterke herkenbaarheid en brand value opgebouwd. Bij het hertekenen van het logo werd de grootste zorg besteed aan het overdragen van de positieve emotionele meerwaarde van het merk op het nieuwe logo. Het nieuwe logo, dat intern werd ontwikkeld, heeft warmere tinten gekregen, zodat het geborgenheid uitstraalt die klanten associëren met de winkels. De letters werden ook afgerond, wat een zachter effect oproept. Diezelfde warme toon werd doorgetrokken bij de herinrichting van de winkels, een design dat eveneens door e5-mode werd ontwikkeld. De parketvloeren, zachte houttinten, de zithoek met fotokaders geven een warm, huiselijk en tegelijkertijd kwaliteitsvol gevoel.

Advies op maat van de klant
e5-mode is groot geworden door zijn unieke combinatie van eerlijke prijzen, goede kwaliteit en doorgedreven service. Dat dienstbetoon aan de klant wordt nog uitgebreid met de aanwezigheid van een stijlconsulente in elk winkelpunt. In een aparte zithoek kunnen klanten overleggen met de stijlconsulente over welke outfit het best bij hen past. De heringerichte winkels krijgen heel ruime paskamers met driedimensionele spiegels, zodat men zijn silhouet vanuit alle hoeken kan bekijken.
Klanten krijgen ook in de winkel zelf heel wat stylingtips. Verschillende combinaties in de rekken en op mannequinpoppen suggereren de talloze combinatiemogelijkheden van de collecties. Dames kunnen een keuze maken uit de casual, de city/elegante of de klassiek/tijdloze kledinglijn. Voor heren bestaat deze uit een casual en formele lijn. In de winkel is er bovendien een duidelijke aflijning tussen deze diverse kledinglijnen voorzien Hierdoor vinden klanten makkelijker hun weg. Ook kinderkleding wordt aangeboden van baby tot jonge tiener, met vooral focus op het prille voorjaar en terug naar school.

Restyling buiten de winkel
De heropfrissing blijft niet beperkt tot het logo en de winkels. Ook de website en andere communicatiemiddelen werden onder handen genomen. Op de nieuwe website vinden bezoekers trouwens een uitgebreide module waar ze stijladvies kunnen inwinnen en een eigen stijlprofiel samenstellen. Op tv en in week- en maandbladen start binnenkort een uitgebreide advertentiecampagne met ' Zo zie ik me graag' als baseline. Ook deze campagne is een primeur voor e5-mode.

e5-mode - Joost De Graeve (CEO)
Hoogkamerstraat 1, 9100 Sint-Niklaas
tel. 03/760.39.11
fax 03/760.39.10
info@e5-mode.be

Persrelaties:
ARIES
Martine Baetslé en Martine Van Rumst
Kasteeldreef 76, 9120 Beveren
tel. 03/760.16.26.
fax: 03/760.16.27
martinebaetsle@ariespr.be
en martinevanrumst@ariespr.be