Time : 12:30:00
Date : 08 March 2007
Sender Name: Aries
Ambitieuze restyling e5-mode
Sterk merk vernieuwt binnen vertrouwd kader
Ambitieuze restyling e5-mode biedt klanten een aantrekkelijke winkelervaring
e5-mode, een van de sterkste merken in de Belgische retailbranche,
verfijnt zijn positionering met een ingrijpende restylingoperatie.
Een methodologisch onderbouwd marktonderzoek - Het Nationale
Kleerkastonderzoek - bevestigt de richting die e5-mode hiermee
inslaat. Vernieuwde communicatie, vernieuwde collecties en de
stelselmatige renovatie van de winkels trekken mee de krijtlijnen
voor de toekomst. Klanten kunnen rekenen op nog meer service en
stijladvies op maat.
Investeren in de toekomst
Een jaar lang heeft e5-mode, goed voor 70 winkels in België, gewerkt
aan de voorbereiding van zijn restylingoperatie. Alleen al in de
ombouw van de winkels werd er verregaand geïnvesteerd met gemiddeld
een kwart miljoen euro per winkel. Het resultaat valt vanaf 8 maart
te bewonderen in de winkels van Izegem, Zottegem, Aartselaar,
Denderleeuw, Anderlues en Champion. Tegen midden september 2007
volgen er nog 10 winkels. De winkel van Sint-Niklaas, waar ook de
hoofdzetel is gevestigd, is als pilotcase al sinds 2006 in het nieuw
gestoken. De verbouwing van de laatste vestigingen moet voltooid zijn
in de lente van 2010. e5-mode blijft ook groeien: in april opent de
nieuwe winkel in Tielt-Winge, voor de zomer heropent de afgebrande
winkel in Lokeren.
Achter deze inspanningen schuilt een strategie die is gebaseerd op de
diepgaande marktervaring van e5-mode en Het Nationale
Kleerkastonderzoek, een leuke naam voor een ernstige studie.
Marktonderzoek bevestigt positionering e5-mode
"Zo zie ik me graag" luidt de nieuwe baseline die past bij het nieuwe
logo van e5-mode, en die boodschap vertelt perfect waar het merk voor
staat: mode die het gehele lichaamssilhouet beter doet uitkomen. Dat
impliceert dat klanten een grote keuze hebben uit kwalitatieve,
eigentijdse mode in realistische maten, van oudsher een van de grote
troeven van e5-mode. In de nieuwe aanpak wordt de totaliteit van het
silhouet nog meer benadrukt, klanten vinden er alles naar hun wens,
met bijpassende accessoires. Wat niet verandert, zijn de sterke
prijzen waarmee e5-mode zijn kwaliteit in de markt zet. In de rekken
hangen geen dure labels, maar wel degelijke kwaliteit.
"Zo zie ik me graag" is ook het motto voor wie niet wenst te lijden
onder de dictatuur van maatje 38 en die geen slachtoffer wenst te
zijn van de snelheid waarmee modetrends mekaar opvolgen. Sterke
communicatie die de Belgische modestijl uitdraagt.
Nieuw logo en winkelinrichting
e5-mode heeft over de jaren een ijzersterke herkenbaarheid en brand
value opgebouwd. Bij het hertekenen van het logo werd de grootste
zorg besteed aan het overdragen van de positieve emotionele
meerwaarde van het merk op het nieuwe logo. Het nieuwe logo, dat
intern werd ontwikkeld, heeft warmere tinten gekregen, zodat het
geborgenheid uitstraalt die klanten associëren met de winkels. De
letters werden ook afgerond, wat een zachter effect oproept.
Diezelfde warme toon werd doorgetrokken bij de herinrichting van de
winkels, een design dat eveneens door e5-mode werd ontwikkeld. De
parketvloeren, zachte houttinten, de zithoek met fotokaders geven een
warm, huiselijk en tegelijkertijd kwaliteitsvol gevoel.
Advies op maat van de klant
e5-mode is groot geworden door zijn unieke combinatie van eerlijke
prijzen, goede kwaliteit en doorgedreven service. Dat dienstbetoon
aan de klant wordt nog uitgebreid met de aanwezigheid van een
stijlconsulente in elk winkelpunt. In een aparte zithoek kunnen
klanten overleggen met de stijlconsulente over welke outfit het best
bij hen past. De heringerichte winkels krijgen heel ruime paskamers
met driedimensionele spiegels, zodat men zijn silhouet vanuit alle
hoeken kan bekijken.
Klanten krijgen ook in de winkel zelf heel wat stylingtips.
Verschillende combinaties in de rekken en op mannequinpoppen
suggereren de talloze combinatiemogelijkheden van de collecties.
Dames kunnen een keuze maken uit de casual, de city/elegante of de
klassiek/tijdloze kledinglijn. Voor heren bestaat deze uit een casual
en formele lijn. In de winkel is er bovendien een duidelijke
aflijning tussen deze diverse kledinglijnen voorzien Hierdoor vinden
klanten makkelijker hun weg. Ook kinderkleding wordt aangeboden van
baby tot jonge tiener, met vooral focus op het prille voorjaar en
terug naar school.
Restyling buiten de winkel
De heropfrissing blijft niet beperkt tot het logo en de winkels. Ook
de website en andere communicatiemiddelen werden onder handen
genomen. Op de nieuwe website vinden bezoekers trouwens een
uitgebreide module waar ze stijladvies kunnen inwinnen en een eigen
stijlprofiel samenstellen. Op tv en in week- en maandbladen start
binnenkort een uitgebreide advertentiecampagne met ' Zo zie ik me
graag' als baseline. Ook deze campagne is een primeur voor e5-mode.
e5-mode - Joost De Graeve (CEO)
Hoogkamerstraat 1, 9100 Sint-Niklaas
tel. 03/760.39.11
fax 03/760.39.10
info@e5-mode.be
Persrelaties:
ARIES
Martine Baetslé en Martine Van Rumst
Kasteeldreef 76, 9120 Beveren
tel. 03/760.16.26.
fax: 03/760.16.27
martinebaetsle@ariespr.be
en martinevanrumst@ariespr.be