Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
PCM bereikt akkoord over Management Buy Out door directeur Arrow
AMSTERDAM / DEN HAAG, 8 maart 2007 - PCM Uitgevers en Ad Ossendrijver, oprichter en directeur van radiozenders Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM, hebben een akkoord bereikt over een Management Buy Out. Het aandeel PCM wordt volledig overgenomen door Ossendrijver.
PCM heeft besloten afstand te doen van het belang omdat onvoldoende synergie bereikt kan worden tussen de radiozenders en de Volkskrant, waaraan Arrow was gekoppeld. Philip Alberdingk Thijm, lid van de Raad van Bestuur van PCM, ziet voldoende nieuwe kansen voor beide partijen: "De Volkskrant kan nu alle energie richten op de ontwikkeling van eigen digitale kanalen, zoals webtv. En Ad Ossendrijver is een gepassioneerd radiomaker die zeer wel in staat is om Arrow op eigen kracht verder uit te bouwen."
Ad Ossendrijver heeft grote plannen met Arrow. "Arrow heeft met beide zenders gezamenlijk twee miljoen verschillende luisteraars per maand en is inmiddels een kwaliteitsmerk geworden. Arrow staat voor een unieke muziekkeuze die bijna niet op andere radiozenders te horen is. Daarnaast organiseert Arrow haar eigen succesvolle evenementen zoals het Arrow Rock Festival. Onder de merknaam Arrow kan de dienstverlening worden uitgebreid met meerdere (muziek)kanalen, streaming, downloading, on-demanddiensten en video. Naast de bestaande ether- en kabelfrequenties kan de content ook beschikbaar komen voor digitale ether en mobiel gebruik." Voor adverteerders blijft Arrow een interessant medium waarmee middelbaar en hoger opgeleiden in een hogere welstandsklasse uitstekend kunnen worden bereikt. In een stabiele radiomarkt steeg de netto-omzet van Arrow in 2006 met 51%.
Arrow Jazz FM is te ontvangen via de ether op 90.5 - 90.7 FM en via alle kabelnetten.
Arrow Jazz FM bereikt per maand ca. 700.000 verschillende jazzliefhebbers in Nederland.
Arrow Classic Rock is de eerste en grootste classic rock zender van Nederland en is dagelijks te beluisteren op alle Nederlandse kabelnetten in FM-stereo, via Digitenne en de middengolf AM 675 in West Europa. Arrow Classic Rock bereikt per maand 1,3 miljoen verschillende luisteraars.