Heliview Marketingservices
Eenderde van de Nederlandse huishoudens beschikt over een multiplay
abonnement
08-03-2007
Het gebruik van een multiplay abonnement onder de Nederlandse
huishoudens is in 2006 sterk toegenomen. In het laatste kwartaal van
2006 beschikt circa eenderde van de Nederlandse huishoudens over een
multiplay abonnement. Dit blijkt uit de ICT Consumer Monitor van
Heliview Research. Een onderzoek op kwartaalbasis onder 1.700
Nederlandse huishoudens.
Het aantal huishoudens dat gebruik maakt van een multiplay abonnement
(een abonnement met internet, vaste telefonie en/of digitale televisie
bij één aanbieder) is van 18% in het eerste kwartaal van 2006 tot 33%
in het laatste kwartaal van 2006 toegenomen. Over het algemeen is te
zien dat hoe jonger het huishouden, des te vaker men over een
multiplay abonnement beschikt.
Daarnaast lijkt met name bij kabelinternetgebruikers het multiplay
abonnement in populariteit toe te nemen. Het gebruik van multiplay is
hoger bij huishoudens met kabel dan bij ADSL-klanten. Het aantal
huishoudens met een kabelinternetaansluiting is nog steeds stijgende,
hierdoor is de kans groot dat het gebruik van multiplay ook zal
toenemen. De belangrijkste factoren om voor een aanbieder van een
multiplay abonnement te kiezen zijn vooral de kosten van het
abonnement, gevolgd door de gebruiksintensiteit van het internet.
Onderzoeksbureau Heliview BV is lid van de MOA
(MarktOnderzoekAssociatie).
Netto steekproefomvang: 1.865 respondenten Methode van
dataverzameling: online en telefonische afname vragenlijst
Publicatie rapport: januari 2007
Onderzoekspopulatie: Nederlandse huishoudens