PvdA Rotterdam


Rotterdam verbetert dienstverlening

Do 8 Mrt 2007 - Redactie
Rotterdam verbetert dienstverlening

De PvdA is blij dat de dienstverlening aandacht krijgt. De Rotterdammers moeten zo goed mogelijk door de gemeente worden geholpen bij vragen, klachten en aanschaf van gemeentelijke producten. Afgelopen week is de dienstverlening van de gemeente Rotterdam besproken. PvdA-raadslid Ronald Motta vindt dat de dienstverlening behoorlijk is verbeterd, maar hij heeft wel enkele punten van kritiek.

Er zijn verbeteringen doorgevoerd waardoor Rotterdammers sneller en beter kunnen worden geholpen. Voorbeelden hiervan zijn het centrale telefoonnummer en de gemeentelijke website. Daarnaast worden alle persoonsgegevens nu centraal geregistreerd waardoor mensen maar één keer hun gegevens door hoeven te geven. Daarna kunnen alle gemeentelijke diensten hiervan gebruik kunnen maken.

Niet alle verbeteringen werken al optimaal. Zo kunnen niet alle vragen die binnenkomen bij het centrale telefoonnummer worden beantwoord en is informatie op de website niet altijd gemakkelijk vindbaar. "Wij moeten kritisch blijven kijken naar de dienstverlening, omdat de burger zo goed mogelijk moet worden geholpen. Zij staan als klant centraal.", aldus Motta
Daarom moeten burgers binnen vastgelegde termijnen worden geholpen. Als dit niet lukt moet de burger hiervoor schadeloos worden gesteld. De PvdA strijdt hier al langer voor en ziet het graag zo snel mogelijk ingevoerd.

De PvdA vind het goed dat wethouder Baljeu een plan van aanpak voor de verbetering van de dienstverlening heeft opgesteld. Volgens Motta is dit plan nog te weinig concreet. Het is van belang dat de doelen en de bijbehorende kosten inzichtelijk en controleerbaar zijn en blijven. De PvdA zal de verbetering van de dienstverlening nauwlettend volgen.

PvdA Rotterdam © 2005 - Disclaimer - Powered by SWIS Webbeheer


[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/08/E158-pvda-rotterdam.html" title="PvdA Rotterdam"]