Nederlands Uitgeversverbond

bijeenkomst presentatie rapportage B2B Mediabestedingen 2007-2008

uitnodiging

Presentatie van de uitkomsten van het onderzoek naar b2b mediabestedingen in 2007-2008

Onder het motto: Op zoek naar de advertentie-euro! startte de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap (UVW) van het Nederlands Uitgeversverbond in oktober 2006 een marktverkennend onderzoek naar de ontwikkelingen in B2B Mediabestedingen in 2007-2008.

Aanleiding voor dit onderzoek is dat - onder invloed van de nieuwe web 2.0 technologie er voor adverteerders en uitgevers van vakinformatie een scala aan nieuwe mogelijkheden ontstaat om te communiceren en te interacteren met klanten.

In het onderzoek komen de adverteerder en mediaplanner zélf aan het woord over hun toekomstige bestedingsbeslissingen. Zowel in marketing- als in arbeidsmarktcommunicatie. Zowel in printuitingen als in event- en e-marketing. Daarnaast komt de vraag aan de orde welke rol en ondersteuning adverteerders verwachten van uitgevers van B2B-media in de komende jaren.

Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk bureau Ithaka marktanalisten bv in Leiden. Vrijwel alle bij UVW aangesloten vakinformatieve uitgevers droegen bij aan de opbouw van het te onderzoeken adverteerdersbestand. De onderzoeksresultaten bieden praktische handvatten voor B2B-uitgevers en benchmarks voor B2B-adverteerders.

Met dit unieke onderzoek wil UVW bijdragen aan de innovatieve deskundigheid van haar leden en aan een open dialoog over nieuwe samenwerkingsvormen tussen adverteerders en uitgevers in de B2B mediasector.

Presentatie van de resultaten van dit unieke onderzoek vindt plaats op donderdagmiddag 8 maart a.s. (zie onderstaand programma). Voor deze bijeenkomst worden de leden van UVW van harte uitgenodigd alsook de deelnemende adverteerders en mediabureaus en de pers. Tijdens de presentatie ontvangt u een exemplaar van het onderzoeksrapport.

Aanmelden kan via onderstaand webformulier. Het aantal plaatsen is beperkt. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst.

Met vriendelijke groet,

Nineke van Dalen
secretaris Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap
---

PROGRAMMA

VAN DE PRESENTATIE VAN DE UITKOMSTEN VAN HET ONDERZOEK NAAR B2B MEDIABESTEDINGEN IN 2007-2008

donderdag 8 maart 2007
Media Plaza / Jaarbeurs Utrecht, Hal 6 - www.mediaplaza.nl

14.45 uur Ontvangst deelnemers

15.15 uur Welkom door de heer H. van der Rijst, voorzitter van het bestuur van de Groep UVW

Multimediapresentatie van de uitkomsten van het onderzoek door de heer R. Does,
directeur Ithaka marktanalisten bv

Aanbieding van het onderzoeksrapport aan de heer F.C. Cornelis* door H. van der Rijst

Beantwoording van vragen door een panel bestaande uit de heren F.C. Cornelis, R. Does,
W. Findhammer (directeur Uitgeverij Compres) en G. Tiecken (managing director Reed Business Information)

Afsluiting door de heer H. van der Rijst

16.30 uur Drankje met hapje

---


* De heer F.C. Cornelis is voorzitter van de Stichting IDBC (Interactive Digitale Beeldscherm Communicatie). Hij is tevens vice-voorzitter van de Bond van Adverteerders (BVA) en Managing Director Group Marketing & Communications Randstad Holding. IDBC is eind oktober 2006 door de BVA opgericht om adverteerders een veilige transparante omgeving te bieden waar zij ongehinderd kunnen experimenteren met IDBC.

---

Aanmeldingsformulier

Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst.

Naam bedrijf * ____________________
Naam * ____________________
(_) m (_) v
Voorletter(s) * ____________________
Functie * ____________________
Postbus/adres * ____________________
Postcode * ____________________
Plaats * ____________________
E-mail (xx@domein.nl),* ____________________
Telefoon * ____________________

Ik ontvang nog geen Vakblad en wil graag een eigen exemplaar ontvangen. U kunt mij als lid van de Groep UVW noteren voor een gratis abonnement op Vakblad. Ja

Verstuur

* = verplichte velden