bijeenkomst presentatie rapportage B2B Mediabestedingen 2007-2008
uitnodiging
Presentatie van de uitkomsten van het onderzoek naar b2b mediabestedingen in
2007-2008
Onder het motto: Op zoek naar de advertentie-euro! startte de Groep
Uitgevers voor Vak en Wetenschap (UVW) van het Nederlands
Uitgeversverbond in oktober 2006 een marktverkennend onderzoek naar de
ontwikkelingen in B2B Mediabestedingen in 2007-2008.
Aanleiding voor dit onderzoek is dat - onder invloed van de nieuwe web
2.0 technologie er voor adverteerders en uitgevers van vakinformatie
een scala aan nieuwe mogelijkheden ontstaat om te communiceren en te
interacteren met klanten.
In het onderzoek komen de adverteerder en mediaplanner zélf aan het
woord over hun toekomstige bestedingsbeslissingen. Zowel in marketing-
als in arbeidsmarktcommunicatie. Zowel in printuitingen als in event-
en e-marketing. Daarnaast komt de vraag aan de orde welke rol en
ondersteuning adverteerders verwachten van uitgevers van B2B-media in
de komende jaren.
Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk bureau Ithaka
marktanalisten bv in Leiden. Vrijwel alle bij UVW aangesloten
vakinformatieve uitgevers droegen bij aan de opbouw van het te
onderzoeken adverteerdersbestand. De onderzoeksresultaten bieden
praktische handvatten voor B2B-uitgevers en benchmarks voor
B2B-adverteerders.
Met dit unieke onderzoek wil UVW bijdragen aan de innovatieve
deskundigheid van haar leden en aan een open dialoog over nieuwe
samenwerkingsvormen tussen adverteerders en uitgevers in de B2B
mediasector.
Presentatie van de resultaten van dit unieke onderzoek vindt plaats op
donderdagmiddag 8 maart a.s. (zie onderstaand programma). Voor deze
bijeenkomst worden de leden van UVW van harte uitgenodigd alsook de
deelnemende adverteerders en mediabureaus en de pers. Tijdens de
presentatie ontvangt u een exemplaar van het onderzoeksrapport.
Aanmelden kan via onderstaand webformulier. Het aantal plaatsen is
beperkt. Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst.
Met vriendelijke groet,
Nineke van Dalen
secretaris Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap
---
PROGRAMMA
VAN DE PRESENTATIE VAN DE UITKOMSTEN VAN HET ONDERZOEK NAAR B2B
MEDIABESTEDINGEN IN 2007-2008
donderdag 8 maart 2007
Media Plaza / Jaarbeurs Utrecht, Hal 6 - www.mediaplaza.nl
14.45 uur Ontvangst deelnemers
15.15 uur Welkom door de heer H. van der Rijst,
voorzitter van het bestuur van de Groep UVW
Multimediapresentatie van de uitkomsten van het onderzoek door de heer
R. Does,
directeur Ithaka marktanalisten bv
Aanbieding van het onderzoeksrapport aan de heer F.C. Cornelis* door
H. van der Rijst
Beantwoording van vragen door een panel bestaande uit de heren F.C.
Cornelis, R. Does,
W. Findhammer (directeur Uitgeverij Compres) en G. Tiecken (managing
director Reed Business Information)
Afsluiting door de heer H. van der Rijst
16.30 uur Drankje met hapje
---
* De heer F.C. Cornelis is voorzitter van de Stichting IDBC
(Interactive Digitale Beeldscherm Communicatie). Hij is tevens
vice-voorzitter van de Bond van Adverteerders (BVA) en Managing
Director Group Marketing & Communications Randstad Holding. IDBC is
eind oktober 2006 door de BVA opgericht om adverteerders een veilige
transparante omgeving te bieden waar zij ongehinderd kunnen
experimenteren met IDBC.
---
Aanmeldingsformulier
Aanmeldingen worden gehonoreerd op volgorde van binnenkomst.
Naam bedrijf * ____________________
Naam * ____________________
(_) m (_) v
Voorletter(s) * ____________________
Functie * ____________________
Postbus/adres * ____________________
Postcode * ____________________
Plaats * ____________________
E-mail (xx@domein.nl),* ____________________
Telefoon * ____________________
Ik ontvang nog geen Vakblad en wil graag een eigen exemplaar
ontvangen. U kunt mij als lid van de Groep UVW noteren voor een gratis
abonnement op Vakblad. Ja
Verstuur
* = verplichte velden
Nederlands Uitgeversverbond