KPN komt klanten tegemoet | | |
| | |KPN heeft, mede naar aanleiding van klachten bij de Consumentenbond en in consumentenprogramma's, besloten om alle klanten die sinds de invoering van InternetPlusBellen klachten hebben gemeld eenmalig twee maanden gratis bellen naar vaste nummers binnen Nederland aan te bieden of een equivalent daarvan*. Deze vergoeding komt bovenop het pakket waarbij klanten op individuele basis schadevergoeding wordt toegekend. Uitgangspunt is dat de klant niet betaalt, zolang de dienst niet werkt. De gemiddelde levertijd van het InternetPlusBellen pakket bedraagt 6 weken.
KPN neemt deze maatregelen vanwege de massale toeloop op InternetPlusBellen. Ruim een half miljoen klanten bestelden dit product vorig jaar. KPN maakte bekend dat 95% van de klanten tevreden is, maar dat er in 5% van de gevallen zaken niet goed gaan en dat die situatie voor het bedrijf niet acceptabel is.
Eerder al heeft KPN bekend gemaakt dat het aantal monteurs is verhoogd van 350 naar 440. Deze maand zal het callcenter personeel met nog eens 200 medewerkers worden uitgebreid tot 1000. Ook deze maand wordt de software van de modems automatisch vernieuwd, waardoor het aantal klachten van technische aard sterk zal afnemen. Daarnaast is er een nieuw sterk vereenvoudigd modem geĂŻntroduceerd dat zelf installeren gemakkelijker maakt. Het tarief om de klanteningangen te bellen werd eind vorig jaar al verlaagd tot 1 eurocent per minuut. De advertentiecampagnes zijn tijdelijk stopgezet en het aantal verkochte aansluitingen per week is van 20.000 teruggebracht naar tussen 10.000 en 15.000. KPN zal dit beleid handhaven tot er in de loop van dit jaar aanzienlijke verbeteringen zijn bereikt.
* Klanten die het betreft hoeven geen actie te ondernemen en ontvangen binnen enkele weken bericht van KPN.
-----------------------
Persbericht
|Datum | |7 maart 2007 | |Nummer | |019p |
|Hoort bij | |persbericht van | |7 maart 2007 | |Nummer | |019p |2 van 1
---- --