Nieuw logo voor Lancia
(3/7/2007)
Tijdens de internationale Autosalon van Genève heeft Lancia haar
nieuwe logo onthuld waarmee ze haar âverandering in continuïteitâ
verder onderstreept.
Het nieuwe logo is ontworpen door RobilantAssociati, een reclamebureau
gespecialiseerd in merkenadvies en strategische ontwerpen, en door
âLancia Styling Centreâ. Het is een symbool van âverandering in
continuïteitâ; een teken uit het verleden gestoken in een modern
jasje. Een logo van een merk dat zich richt op toekomstige
uitdagingen, maar dat trots is op haar historische identiteit. Het
nieuwe logo van Lancia is een zichtbare synthese van traditie en
innovatie.
Het Italiaanse merk kan terugkijken op een erfgoed dat steeds een bron
van inspiratie is geweest in haar streven naar innovatieve, technische
oplossingen. Het nieuwe logo bevestigt Lanciaâs traditie middels twee
elementen: de kleur blauw âdat als sinds 1911 in het logo verwerkt is-
en het schild dat in 1929 werd toegevoegd en dat nu âup to dateâ is
gebracht. De belangrijkste veranderingen betreffen het stuurwiel -dat
nu een grafisch symbool is geworden- en de vier spaken die nu als twee
punten zijn afgebeeld. Deze spelen een belangrijke rol omdat ze de
aandacht vestigen op het Lancia logo.
Het nieuwe logo van Lancia belichaamt de missie van een Italiaanse
firma die al meer dan een eeuw fascinerende en innovatieve autoâs
bouwt welke blijven verbazen door hun design, elegantie en karakter.
AutoRai