Ingezonden persbericht


Persbericht - 6 maart 2007

Elsevier.nl best bezochte internetsite onder tijdschriften

AMSTERDAM, 6 maart 2007 - Het weekblad Elsevier heeft de best bezochte internetsite onder de publiekstijdschriften. Dit blijkt uit een onderzoek van Stichting Internetreclame (STIR) over de maand januari 2007.

De nieuws- en opiniesite elsevier.nl heeft een bereik van 4,9 procent onder internetters van 13 jaar en ouder. Elsevier.nl verslaat hiermee autoweek.nl (3,7 procent) en vi.nl (3,2 procent) van het voetbalblad Voetbal International, die respectievelijk op de tweede en derde plaats staan.

Opvallend is het bereik van het aantal vrouwen op elsevier.nl van 4,0 procent. Alleen Libelle heeft een hoger bereik onder vrouwelijke surfers (4,6 procent). Het bereik onder mannelijke internetters is op elsevier.nl 5,7 procent.

De topvijf:

* Elsevier (4,9 procent)

* Autoweek (3,7 procent)

* Voetbal International (3,2 procent)

* Libelle (2,9 procent)

* Computer Idee (2,0 procent)

Complete resultaten zijn te vinden op www.stir.nl

www.elsevier.nl