Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vanaf vandaag begint in Hilversum
een revolutie op de fastfood markt

KONO PIZZA, HIT IN ITALIË,
NU OOK HIER: PIZZA IN EEN HOORNTJE

Nieuw Vennep, maart 2007 - Twee Nederlandse ondernemers gaan vanaf vandaag zorgen voor een revolutie op de markt van de smakelijke, gezonde en snelle hap. Deze week opent in Hilversum de eerste vestiging van hun nieuwe keten van pizza take-aways, Kono Pizza. Die Italiaanse vinding combineert de ingrediënten van de traditionele pizza met de gemakkelijke vorm van een puntzakje. Vanaf heden opent elke maand een nieuwe vestiging zijn deuren.

Italiaanse ontdekking
De Kono Pizza is een authentieke Italiaanse vinding. De lange traditie en de kwaliteit van de Italiaanse pizza, inspireerde de befaamde kok Rossano Boscolo in 2002 tot de ontwikkeling van een pizza die smakelijk is, de beste ingrediënten bevat en ook gemakkelijk eetbaar is onderweg. Boscolo doopte zijn ontdekking 'puntzakpizza', ofwel: kono pizza. In moederland Italië was de Kono Pizza meteen een doorslaand succes: in Italiaanse standscentra, in winkelcentra en op vliegvelden zijn inmiddels talloze Kono Pizza vestigingen waar verse pizza's worden verkocht om uit de hand te eten.

Start in Hilversum
Rene Zwart en Johan van Streun ontdekten dat succes en raakten geïnspireerd. Beide ondernemers, die elkaar vooral kenden als vaders op hetzelfde schoolplein, togen met een solide bedrijfsplan naar Italië om de Kono Pizza formule naar de Benelux te halen. Met succes. Deze week opent in winkelcentrum de Hilvertshof in Hilversum, de eerste van vele tientallen Kono Pizza winkels die door heel Nederland zullen verrijzen. Half maart volgt de Villa Arena in Amsterdam en de heren bereiden de opening van verkooppunten voor in Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en Maastricht; allemaal nog voor de zomer. In het nieuwe winkelcentrum Viermerenland in Hoofddorp opent dan ook de eerste shop-in-shop.

Hip, fris, smakelijk en fun
Rene: "We werken met franchisers, en relatief kleine ruimten in drukke straten. De apparatuur is topklasse, de ingrediënten worden dagvers aangeleverd. Maar behalve kwaliteit en bereikbaarheid is vooral de onderscheidende vorm een trekker van jewelste. De puntvorm maakt het eten van de pizza gemakkelijk en kliedervrij. De pizza en de shops en de producten staan voor fun, en een frisse en hippe manier van snacken. Wij verwachten dat de Kono Pizza zijn eigen ambassadeur gaat worden: wie eenmaal de smaak te pakken heeft, neemt nooit meer een grote pizzapunt op zo'n zacht kartonnen bordje mee de straat op."

Voor de Nederlandse markt zijn er nog mogelijkheden om franchiser te worden. Zie daarvoor en verdere informatie: www.konopizza.nl

De Kono Pizza is een pizza in een nieuw jasje. Dit heeft als groot voordeel dat het product niet meer vertrouwd gemaakt behoeft te worden bij het grote publiek maar vanaf dag 1 zich zelf al verkoopt. De Kono Pizza is ontwikkeld voor eten "on the move". De Kono Pizza is, zoals het al zegt, "een pizza in een puntzakvorm" of ook wel "een pizza in ijscovorm". De Kono Pizza is dus net zo makkelijk te eten als een ijsje en de consument heeft nog een andere hand vrij om de tas / koffer te dragen, te bellen, te drinken etc. Kortom: het is naast lekker en vers vooral ook gemakkelijk en knoeivrij. Voor meer informatie zie: www.konopizza.nl



Ingezonden persbericht

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/05/S080-kono-pizza-hit-in-italie-nu-ook-hier-pizza-in-een-.html" title="Kono pizza, hit in italiË, nu ook hier: pizza in een hoorntje"]