Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
RESERVEREN VANAF 1 FEBRUARI
AMSTERDAM RESTAURANT WEEK:
BETAALBAAR DINEREN VAN 5 - 11 MAART
Amsterdam, januari 2007 - De Amsterdam Restaurant Week, die van 5 tot en met 11 maart wordt gehouden, is nu al een succes. Steeds meer toprestaurants, zoals Le Garage en Brasserie Le Camelia van het Okura Hotel, melden zich aan voor de culinaire manifestatie waarbij de gasten voor slechts 25 euro kunnen genieten van een heerlijk drie gangen diner in de allerbeste etablissementen van de hoofdstad. Reserveren kan vanaf 1 februari via de website www.restaurantweek.nl van initiatiefnemer Diningcity.com.
First come, first serve
Voor de liefhebbers van de 'haute cuisine' is haast geboden bij het maken van een reservering, want de deelnemende restaurants stellen voor iedere avond van de Amsterdam Restaurant Week slechts een beperkt aantal tafels beschikbaar. De stellige verwachting is dat die vanwege de zeer aantrekkelijke prijs voor zoveel kwaliteit snel volgeboekt zullen zijn. Aan het culinaire feest zullen ongeveer 50 toprestaurants in Amsterdam deelnemen.
Hoofdstedelijke toppers
Amsterdam staat al bekend als een culinaire hoofdstad. Het unieke evenement is bedoeld om dit openlijk te vieren met iedereen die van goed en gezellig eten houdt. Tot de deelnemers behoort onder andere restaurant The Dylan, dat hoog in de Top 100 van Lekker staat en ook internationaal als hoogstaand restaurant wordt gezien. Ook hoofdstedelijke toppers als Christophe en Le Garage doen mee aan de Amsterdam Restaurant Week. En zaken als De Belhamel, Entresol en Brasserie Le Camelia die van Michelin een Bib Gourmand hebben gekregen omdat ze een zeer verzorgde maaltijd kunnen serveren, staan op de deelnemerslijst van Amsterdam Restaurant Week.
Succesformule
De Amsterdam Restaurant Week moet uitgroeien tot een jaarlijks terugkerend evenement waar de 'locals' naar uitkijken en de culinaire liefhebbers uit het hele land voor naar Amsterdam komen. En wie wil er niet een leuke en smakelijke avond beleven voor een lage prijs. Het concept is komen overwaaien uit New York waar het al jaren een enorm succes is. Initiatiefnemer in Nederland is de restaurantsite DiningCity.com, die met dit evenement wordt ondersteund door Horeca Nederland.
DiningCity.com is een toonaangevende online restaurantgids, gestart in 1998 en momenteel actief in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Haarlem, Antwerpen, Barcelona en New York. Bezoekers van de website kunnen restaurants zoeken op prijsklasse, soort keuken, ligging en sfeer. Informatie over de restaurants wordt gepresenteerd aan de hand van foto's, menu's en interactieve mogelijkheden zoals online reserveren en virtuele tours. Wat DiningCity.com onderscheidt, is de combinatie van aantrekkelijk en aansprekend beeld en de interactieve mogelijkheden. Zie ook www.diningcity.com.
Noot voor de reactie, niet bestemd voor publicatie:
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
DiningCity.com:
Contactpersoon: Jeroen van den Brink
Telefoonnummer: 020 48 66 729 / 06 24 24 60 37
Email: jeroen.van.den.brink@diningcity.com
USP Marketing PR:
Contactpersoon: Marijn Tierolff/ Charlotte Rings
Telefoonnummer: 020 42 32 882
Email: marijn@usp.nl/ charlotte@usp.nl
---- --