2006 uitstekend jaar voor InBev Nederland


BREDA, 20070301 -- InBev Nederland heeft in 2006 een uitstekend resultaat geboekt. Zowel in horeca, retail als export is een volumegroei gerealiseerd van in totaal 11%.

Eric Lauwers, general manager InBev Nederland: "Onze pilsmerken Dommelsch, Hertog Jan en Jupiler hebben in 2006 zowel in de horeca als retail uitstekend gepresteerd, waarbij met name de snelle groei van Jupiler opvallend is. Vooral omdat we daarvoor tot voor kort geen noemenswaardige marketinginspanning hebben verricht. Pas sinds afgelopen zomer hebben we het merk Jupiler naamgevend gekoppeld aan de Eerste Divisie; de Jupiler League. Zowel consument als horeca-ondernemer blijken de eigenzinnige uitstraling van het merk, met het aparte glas, flesje en opvallende logo te waarderen.
Voor Dommelsch, ons grootste merk, hebben we in 2006 sterk geïnvesteerd in de positionering in de muziekwereld. Bijvoorbeeld de samenwerking met René Froger en het ondersteunen van Dommelsch Clash of the Coverbands, Dommelsch TWSTd DJ contest en Dommelsch Locals Only. In 2007 zullen we deze positionering verder uitbouwen met bijvoorbeeld Dommelsch Live Bookings, waarbij onze Dommelsch horecarelaties tegen aantrekkelijke condities live artiesten uit onze muziekinitiatieven kunnen boeken.
Met Hertog Jan hebben we een premium pilsmerk in onze portfolio, waarbij passie voor en beleving van bier centraal staan. Naast Hertog Jan pilsener brengen we ook onze speciaalbieren nadrukkelijk onder de aandacht, waarvoor we bijvoorbeeld de Flextap in de horeca hebben geïntroduceerd. Daarop staat ieder seizoen een passend speciaalbier in de schijnwerpers, momenteel is dat Grand Prestige en dat wordt op 21 maart afgewisseld met Lentebock.
Tenslotte heeft in 2006 het met Philips ontwikkelde thuistapsysteem PerfectDraft zich een goede plaats in de thuistapmarkt weten te verwerven".





Ingezonden persbericht