VNU Media wordt weer een échte Nederlandse uitgeverij


01.03.2007 / 01:01 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: Creative venue

Creative venue

Vertrouwde nieuwe merknaam voor mediabedrijf in moderne jas VNU MEDIA WORDT WEER EEN ECHTE NEDERLANDSE UITGEVERIJ

VNU Media wordt vanaf half april de nieuwe naam van VNU Business Media Europe, dat recent door private equity onderneming 3i werd overgenomen van The Nielsen Company. De naam van de Nederlandse tak, VNU Business Publications, komt daarmee ook te vervallen. De nieuwe naam markeert een terugkeer naar het echte Nederlandse uitgeefbedrijf en bouwt voort op de vertrouwde en sterke VNU merkwaarden en titels. De aankomende restyling van het logo symboliseert de transitie naar meer online media-activiteiten. Met ruim 400 medewerkers in Nederland, is het bedrijf de grootste uitgeverij op de recruitment markt (informatie en advertenties op de arbeidsmarkt) en een van de grootste online uitgevers in Nederland.

De overname door 3i biedt verschillende mogelijkheden om de komende jaren snel verder te groeien. De Nederlandse tak vormt de kern van de Europese divisie, waarin de meeste groei wordt verwacht. CEO Erik Hoekstra zegt daarover: 'Onze focus ligt op een groei in 'online', zowel op basis van bestaande merken als van nieuw te lanceren merken. Aanvullende acquisities en strategische partnerships sluiten wij ook niet uit. Onze waardevolle 'print assets' zullen we overigens blijven koesteren, en waar nodig aanvullen met nieuwe online activiteiten'.

Het bedrijf heeft de ambitie om de leidende positie op de recruitment markt (in print en online) verder uit te bouwen en te groeien van 30% online omzet in 2006, naar 50% in
2009. Hoekstra: 'Na een aantal jaren van transformatie, zijn we op dit moment ideaal gepositioneerd om te profiteren van de online kansen die er liggen. Om die reden is ook ons traditionele concurrentieveld van kranten en vakbladen veranderd. Online bedrijven als Google, Monsterboard en Reed Business Media zijn nu voor ons de belangrijke concurrenten'.


3i is al 60 jaar een wereldleider in private equity en venture capital; het heeft een track record van succesvolle media-investeringen in onder andere kranten, gouden gidsen en op het internet (bijvoorbeeld Poliris in Frankrijk). 3i heeft een sterke aanwezigheid in de Benelux, waar het sinds 1998 een kantoor heeft. Zodra 3i geïnvesteerd heeft, werkt 3i samen in een partnerschap met het management van het bedrijf. 3i helpt bij de uitbouw van een onderneming via zijn internationaal netwerk, zijn marktinzichten en ondernemerskracht.

Over VNU Media
VNU Media is één van de toonaangevende zakelijke uitgevers in Europa, en actief in zes landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje. De activiteiten in Nederland vormen de kern van de organisatie. De Nederlandse tak, voorheen VNU Business Publications (VNU BP), is marktleider in de recruitment markt. VNU Media heeft in Nederland een sterk merkenportfolio met Intermediair, NationaleVacaturebank.nl, Tweakers.net, Computable, Emerce, Computer Idee en Management Team. Met een snelgroeiende online portfolio is het bedrijf inmiddels ook een leidende speler op het gebied van zakelijke online informatie.

Perscontacten:

VNU Business Publications
Erik Hoekstra, CEO Europe & Managing Director NL
Ceylonpoort 5-25, Haarlem

023 - 5463718

Creative Venue communicatieadvies & PR
Frank Witte
Pilotenstraat 37, Amsterdam

020 - 4525225

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/01/S027-vnu-media-wordt-weer-een-echte-nederlandse-uitgeve.html" title="VNU Media wordt weer een échte Nederlandse uitgeverij"]