( BW)(MA-REEBOK-INTERNATIONAL) Freestyle Forever!; Reebok viert de 25e
verjaardag van een van de succesvolste schoenencollecties voor vrouwen
ooit -- de Freestyle
Merk viert 25 jaar tijdloze mode met speciale introductie van de
25th Anniversary Freestyle serie op het evenement op 1 maart 2007 in
New York City, dat door veel sterren zal worden bijgewoond
Redactie Business
MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5345832
CANTON, Massachusetts--(BUSINESS WIRE)--1 maart 2007--Een beroemde
"must-have" uit de popcultuur-scene van de jaren '80, de Reebok
Freestyle, gaat voor altijd de geschiedenis in als de sportschoen die
het gezicht van de fitness voor vrouwen veranderde. Vijfentwintig jaar
later blijft de Reebok Freestyle een van de best verkopende schoenen
ooit. Om de 25e verjaardag te vieren, organiseert Reebok "Freestyle
Forever,", een exclusief evenement ter introductie van de nieuwe 25th
Anniversary Freestyle Collection en om de mooiste momenten in de
Freestyle geschiedenis, vroeger en nu, te vieren. De door veel sterren
bezochte exclusieve festiviteiten vinden plaats op 1 maart in New York
City.
Debuterend met de 25 Candles Freestyle om de geweldige 25e
verjaardag te vieren behoren tot de 2007 Freestyle collectie ook zes
limited-edition Freestyles variërend van authentieke bringbacks tot
versies waaraan moderne kunstenaars hebben meegewerkt. Vanaf maart
2007 zijn de schoenen verkrijgbaar op www.rbk.com en in geselecteerde
boetieks over de hele wereld voor een gesuggereerde prijs van
$65-$150.
"Reebok is zeer enthousiast over de introductie van de 25th
Anniversary Freestyle Collection omdat de schoen een beeld geeft van
onze geschiedenis als het merk dat een pionier was op het gebied van
fitness voor vrouwen en de high-top modetrend startte," aldus Reebok's
Chief Marketing Officer, Uli Becker. "Vandaag de dag gaat het bij mode
om vrijheid van expressie en om realiteit. In de jaren '80 werd de
Freestyle gedragen door vrouwen die een statement wilden afgeven over
hun authenticiteit en individualiteit en dat geldt vandaag de dag nog
steeds."
Een van de eerste sportschoenen die speciaal voor vrouwen werden
gemaakt, de originele Reebok Freestyle, was het symbool van de
mondigheid van de vrouw. Na het radicaal veranderen van de branche en
het in gang zetten van de aerobics dansrage voor vrouwen in 1982,
vormde de Freestyle meer dan de helft van de verkopen van Reebok in
1984. In 1986 lanceerde Reebok de reclamecampagne "Life Is Not a
Spectator Sport." Deze campagne was vooral geconcentreerd op de
Freestyle en stimuleerde vrouwen om actief te worden in de wereld van
de fitness. De boodschap vond een sterke weerklank en veel; trendy
jonge vrouwen reageerden erop. De revolutionaire reclame werd
ondersteund door vele beroemdheden, zoals model Cindy Crawford,
zangeres Paula Abdul en vooral de beroemde actrice Cybill Shepherd die
een fel-oranje paar droeg bij de uitreiking van de Emmy Awards in
1985. Zo kreeg de Freestyle steeds meer status als belangrijk
mode-item.
Tegenwoordig wordt de Reebok Freestyle gedragen door vrouwen die
een rolmodel zijn op modegebied over de hele wereld, zowel in de
straten van bruisende steden als op middelbare scholen in de
buitenwijken. Op basis van de stijl van de jaren '80 is de
Freestyle-collectie ter gelegenheid van het jubileum een perfecte
trend voor modeliefhebbers over de hele wereld.
Beroemdheden uit heden en verleden waarderen de pioniersgeest van
de Reebok Freestyle. Zelfs sterren die te jong zijn om de
oorspronkelijke Freestyles te hebben gedragen, erkennen de impact die
de collectie heeft op de moderne mode van vandaag.
"De stijl van de jaren '80 is kleurrijk, ik vind het geweldig dat
de trend vandaag de dag nog steeds bestaat, met grote oorbellen, felle
oversized tops en, wat het belangrijkst is, schoenen als de Reebok
Freestyle," aldus tennisster Nicole Vaidisova. "Ik hou van het
klassieke high-top ontwerp en ze staan geweldig bij jeans."
In maart 2007 introduceert Reebok de Freestyle microsite op
www.rbk.com. Op de site krijgen bezoekers de exclusieve kans om te
behoren tot de eersten die nieuwe Freestyles kopen zodra die op de
markt zijn. Bovendien kunnen de klanten beelden zien van het evenement
ter gelegenheid van de 25e verjaardag, meer te weten komen over de
geschiedenis van de collectie en meedoen aan geweldige promoties.
Reebok International, gevestigd in Canton, Massachusetts, is een
vooraanstaand wereldwijd ontwerper, verkoper en distributeur van
sport-, fitness- en vrijetijdsschoenen, kleding en apparatuur. Het
bedrijf is een dochterbedrijf van de Adidas Group en is actief onder
de merknamen Reebok, CCM, Jofa en Koho. Bezoek Reebok voor meer
informatie op www.rbk.com.
MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5345832
--30--DC/bo*
CONTACT: Reebok Public Relations
Diane Pelkey (781) 401 - 7790
Jenny Shanley (781) 401-4548
of
LaForce and Stevens
Melissa Little (212) 242-9353
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/01/G002-freestyle-forever-reebok-viert-de-25e-verjaardag-v.html" title="Freestyle Forever!; Reebok viert de 25e verjaardag van een van de su.."]