Time : 16:10:00
Date : 01 March 2007
Sender Name: Emakina

Emakina wint ganse budget van Proximus voor interactieve communicatie

BRUSSEL, 1 MAART 2007 - Emakina heeft de concurrentieslag gewonnen en wordt het voornaamste agentschap voor Proximus: het zal de hele internetcommunicatie van dit merk beheren.

"Proximus wou voor haar verschillende internetkanalen een meer coherente en beter geïntegreerde strategie ontwikkelen, legt Brice Le Blévennec uit, President van Emakina. Onze klant wou dan ook één enkele gesprekspartner hebben, die een 360° communicatie kan uitwerken die beantwoordt aan de uitdagingen van de uiterst concurrentiële markt van de mobiele telefonie."

Emakina had de site Proximus.be reeds onder haar hoede, de daaraan gelinkte mini-sites (met uitzondering van Vodafonelive.be) alsook enkele virale campagnes (Geen Tralala !, IloveJosiane.be...). Voortaan zal het Brusselse agentschap ook alle webvertising campagnes (banners, skyscrapers...) en direct marketing op het internet beheren.

De keuze voor Emakina werd door verschillende factoren ingegeven:


1. De vertrouwensrelatie. Na vele jaren van samenwerking is er tussen Proximus en Emakina een band van wederzijds vertrouwen gegroeid. Dit collectieve werk zal nu naar verdere integratie leiden.


2. De waaier aan bekwaamheden. Emakina is een "full service" agentschap, dat aan alle noden van een klant kan voldoen dankzij haar vier activiteitenpijlers: het bouwen van informatieve websites, interactieve marketing, e-commerce sites en strategische consultancy. De nauwere samenwerking met Proximus toont aan hoe geslaagd die positionering is, in het bijzonder de strategische consultancy die bij de klanten van Emakina op steeds meer succes kan rekenen.


3. De juiste omvang. Emakina mag bogen op een van grootste creatieve studio's in Europa en stelt een 90 personen voltijds tewerk. Een team
van verschillende Project Managers en een Account Director zal zich voortaan volledig wijden aan de sites en de interactieve campagnes van Proximus.


4. De financiële betrouwbaarheid. Sinds juli 2006 is Emakina een op Alternext genoteerd bedrijf, het segment van Euronext voorbehouden aan de KMO in volle bloei. Deze beursgang waarborgt op lange termijn de duurzaamheid van Emakina, dat een rendabel bedrijf is, vrij van schulden.

"Wij danken onze klant omdat hij zo opnieuw zijn vertrouwen in ons bevestigd heeft en zijn opgetogen over de fantastische kans die onze teams nu krijgen", besluit Denis Steisel, CEO van Emakina.

Wenst u meer informatie?

Olivier De Doncker
Communication Manager Emakina
GSM : 0473/96.93.37
Tél. : 02/400.40.21
E-mail : odo@emakina.com

Frédérique Verbiest
Press Relations Manager
Belgacom Mobile NV - Proximus
Tél. 02/205.27.56

Over Emakina
Emakina, opgericht in 2001, is het belangrijkste onafhankelijke interactieve agentschap in België en verleent advies, creatie, design en technologie aan vele nationale en internationale cliënten zoals Proximus, D'Ieteren, Electrabel, Total, Brussels Airlines, Fortis, Wrangler. Sinds 7 juli 2006 is Emakina een beursgenoteerd bedrijf op Alternext, het segment van Euronext gereserveerd voor KMO in volle groei (mnemo: ALEMK).

[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/01/E235-emakina-wint-ganse-budget-van-proximus-voor-intera.html" title="Emakina wint ganse budget van Proximus voor interactieve communicatie"]