Time : 16:10:00
Date : 01 March 2007
Sender Name: Emakina
Emakina wint ganse budget van Proximus voor interactieve communicatie
BRUSSEL, 1 MAART 2007 - Emakina heeft de concurrentieslag gewonnen en
wordt het voornaamste agentschap voor Proximus: het zal de hele
internetcommunicatie van dit merk beheren.
"Proximus wou voor haar verschillende internetkanalen een meer
coherente en beter geïntegreerde strategie ontwikkelen, legt Brice Le
Blévennec uit, President van Emakina. Onze klant wou dan ook één
enkele gesprekspartner hebben, die een 360° communicatie kan
uitwerken die beantwoordt aan de uitdagingen van de uiterst
concurrentiële markt van de mobiele telefonie."
Emakina had de site Proximus.be reeds onder haar hoede, de daaraan
gelinkte mini-sites (met uitzondering van Vodafonelive.be) alsook
enkele virale campagnes (Geen Tralala !, IloveJosiane.be...).
Voortaan zal het Brusselse agentschap ook alle webvertising campagnes
(banners, skyscrapers...) en direct marketing op het internet
beheren.
De keuze voor Emakina werd door verschillende factoren ingegeven:
1. De vertrouwensrelatie. Na vele jaren van samenwerking is er tussen
Proximus en Emakina een band van wederzijds vertrouwen gegroeid. Dit
collectieve werk zal nu naar verdere integratie leiden.
2. De waaier aan bekwaamheden. Emakina is een "full service"
agentschap, dat aan alle noden van een klant kan voldoen dankzij haar
vier activiteitenpijlers: het bouwen van informatieve websites,
interactieve marketing, e-commerce sites en strategische consultancy.
De nauwere samenwerking met Proximus toont aan hoe geslaagd die
positionering is, in het bijzonder de strategische consultancy die
bij de klanten van Emakina op steeds meer succes kan rekenen.
3. De juiste omvang. Emakina mag bogen op een van grootste creatieve
studio's in Europa en stelt een 90 personen voltijds tewerk. Een
team
van verschillende Project Managers en een Account Director zal zich
voortaan volledig wijden aan de sites en de interactieve campagnes
van Proximus.
4. De financiële betrouwbaarheid. Sinds juli 2006 is Emakina een op
Alternext genoteerd bedrijf, het segment van Euronext voorbehouden
aan de KMO in volle bloei. Deze beursgang waarborgt op lange termijn
de duurzaamheid van Emakina, dat een rendabel bedrijf is, vrij van
schulden.
"Wij danken onze klant omdat hij zo opnieuw zijn vertrouwen in ons
bevestigd heeft en zijn opgetogen over de fantastische kans die onze
teams nu krijgen", besluit Denis Steisel, CEO van Emakina.
Wenst u meer informatie?
Olivier De Doncker
Communication Manager Emakina
GSM : 0473/96.93.37
Tél. : 02/400.40.21
E-mail : odo@emakina.com
Frédérique Verbiest
Press Relations Manager
Belgacom Mobile NV - Proximus
Tél. 02/205.27.56
Over Emakina
Emakina, opgericht in 2001, is het belangrijkste onafhankelijke
interactieve agentschap in België en verleent advies, creatie, design
en technologie aan vele nationale en internationale cliënten zoals
Proximus, D'Ieteren, Electrabel, Total, Brussels Airlines, Fortis,
Wrangler. Sinds 7 juli 2006 is Emakina een beursgenoteerd bedrijf op
Alternext, het segment van Euronext gereserveerd voor KMO in volle
groei (mnemo: ALEMK).
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/01/E235-emakina-wint-ganse-budget-van-proximus-voor-intera.html" title="Emakina wint ganse budget van Proximus voor interactieve communicatie"]