AutoRai

Citroën Eurocasion-label keert terug

(3/1/2007)
De Citroën Eurocasions keren terug in Nederland. Citroën gebruikte de merknaam Eurocasion al sinds 1974, maar heeft een gemoderniseerd Nederlands plan gemaakt om het Eurocasionâlabel weer op de kaart te zetten, zowel bij de klant als het eigen dealernetwerk. Bovendien is met de Bovemij een unieke samenwerking aangegaan, waardoor Citroën de klant als enige merk 12 maanden BOVAG garantie kan bieden.

Hans Pas, Manager Remarketing & Eurocasion bij Citroen Nederland, is verantwoordelijk voor de nieuwe aanpak; âDe noodzaak van een label voor merkoccasions is meerledig. Een occasionlabel heeft een positieve invloed op het rendement, de rest-waarde en het imago. Uiteindelijk is het niet alleen de bedoeling de financiële resultaten van de dealers te verbeteren, maar ook de verkoop van nieuwe autoâs positief te beïnvloeden.â

Externe consultants ondersteunen de dealers met adviezen op het gebied van bijvoorbeeld marges, statijden en afzetkanalen. Om in aanmerking te komen voor het Eurocasion-programma moet een gebruikte auto aan een aantal eisen voldoen. De auto mag maximaal vijf jaar oud zijn en een maximale kilometerstand hebben van 120.000 voor benzine­ modellen en 150.000 voor diesels.

Het Eurocasion-label is uiteraard ook klantgericht. Klanten halen hun voordeel uit een aantal zekerheden, zoals de unieke twaalf maanden Bovag garantie, een gegarandeerde kilometerstand, goede check-up en mobiliteitsgarantie. De klant kan onder dezelfde voorwaarden bij elke Eurocasion dealer terecht, zelfs in het buitenland!

De start van het label is in ieder geval succesvol te noemen: âNatuurlijk hopen we dat uiteindelijk alle dealers het Eurocasion-programma invoeren, maar de verwachting was met 70 Eurocasion dealers van start te gaan; ofwel 60 procent van het netwerk. Inmiddels zitten we al op meer dan 90 deelnemende dealers en agenten,â aldus Pas.