T-Mobile Netherlands laat stevige groei zien in 2006.
01.03.2007 / 10:02 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: T-mobile
T-mobile
http://www.t-mobile.nl
T-Mobile Netherlands laat stevige groei zien in 2006.
Vandaag presenteert T-Mobile Netherlands de jaarcijfers over 2006. In het vierde kwartaal
kwamen er 86.000 nieuwe klanten bij. T-Mobile passeerde daarmee de belangrijke mijlpaal
van 2,5 miljoen klanten en bracht het totale aantal klanten eind 2006 op 2.552.000, een
stijging van ruim 10% ten opzichte van het jaar ervoor. De totale omzet in 2006 bedroeg
1,138 miljard euro, een groei van 7% ten opzichte van 2005. De gemiddelde omzet per
gebruiker (ARPU) bleef stabiel op 38 euro. De EBITDA bedroeg over het gehele jaar 189
miljoen euro, een stijging van 7,4%.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: 'Ondanks lagere vergoedingen
aan dealers en lagere subsidies op toestellen, een beweging die wij vorig jaar zomer
hebben ingezet, heeft T-Mobile in 2006 laten zien dat het mogelijk is om ook in een
verzadigde markt te groeien. Het in januari 2006 gelanceerde prijsplan T-Mobile Flex
heeft een duidelijke bijdrage aan de groei geleverd. Onze klanten belden in 2006 ruim 11%
meer en brachten daarmee het aantal minuten op ruim 3,5 miljard in 2006. We zien ook dat
het gebruik van mobiel internet sterk toeneemt. Eind 2006 hadden onze klanten bijna 25
Terabyte aan data via ons netwerk verbruikt. Dat is twaalf keer zoveel als het jaar
ervoor.'
Investeringen
In 2006 investeerde T-Mobile 168 miljoen Euro. Het grootste deel werd geïnvesteerd in
de bouw en uitbreiding van het in april 2006 gelanceerde HSDPA-netwerk en in de verdere
optimalisatie van het GSM/GPRS-netwerk. Een ander deel van de investeringen werd gebruikt
voor het openen van nieuwe winkels. Eind 2006 bedroeg het aantal eigen T-Mobile winkels
35. Dit aantal zal in 2007 verder worden uitgebreid.
Over T-Mobile
Met een jaaromzet van 1,138 miljard euro en ruim 2,55 miljoen actieve klanten in Nederland
(31 december 2006) bekleedt T-Mobile een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt.
T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers.
T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en
datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking
hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.
T-Mobile Netherlands is onderdeel van T-Mobile International, een van de leidende mobiele
communicatie ondernemingen in de wereld. Als één van Deutsche Telekom's
drie strategische bedrijfsonderdelen, concentreert T-Mobile zich op de meest dynamische
markten in Europa en de Verenigde Staten. De dochterondernemingen van Deutsche Telekom
leveren aan het eind van 2006 mobiele diensten aan meer dan 106 miljoen klanten. Zij doen
dit via een gemeenschappelijk platform gebaseerd op GSM, 's werelds meest succesvolle
digitale draadloze standaard. T-Mobile is de enige mobiele communicatie aanbieder ter
wereld met naadloze transatlantische dienstverlening.
T-Mobile maakt ook deel uit van FreeMove, een alliantie van de vier leidende Europese
mobiele operators - Orange, TIM (Telecom Italia Mobile), T-Mobile and TeliaSonera.
Hiermee ondersteunt FreeMove haar klanten in hun communicatiebehoeften, wanneer zij op
reis zijn in het buitenland, op een manier zoals zij thuis gewend zijn
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl
[shariff url="http://opennieuwsbank.nl/bericht/2007/03/01/E066-t-mobile-netherlands-laat-stevige-groei-zien-in-20.html" title="T-Mobile Netherlands laat stevige groei zien in 2006."]