GreetZZ Ballonvaarten levert heteluchtballon voor nationale tv-reclame


Ontwikkelen ballon voor eenmalig gebruik is uniek project

GOIRLE, 20070227 -- GreetZZ Ballonvaarten uit Goirle heeft een op maat gemaakte heteluchtballon geleverd voor de nieuwste televisiereclame van de Postbank. Daarnaast vervulde het Brabantse bedrijf, dat marktleider is in de Benelux, een uitgebreide adviesrol ten behoeve van de opnames die in januari plaatsvonden tijdens een viertal ballonvaarten op locaties in de Betuwe en Zuid-België.

Op 6 december 2006 kwam bij GreetZZ Ballonvaarten een telefoontje van het bekende Hilversemse reclamebureau Leukwerkt Worldwide binnen met de vraag of in een tijdsbestek van zo'n 6 weken een op maat gemaakte ballon geleverd kon worden. Binnen een dag lukt het GreetZZ om een producent, Schroeder in Duitsland, te vinden die de ballon eind januari kon leveren. De productie ging vrijwel onmiddellijk van start.

Team en crew van 30 mensen
Het filmen van de commercial kon echter niet zolang op zich laten wachten. Dus werden andere ballonnen van GreetZZ ingezet voor de eerste opnames waar nog niet de ballon, maar vooral de mand, de hoofdrolspelers en de omgeving in beeld werden gebracht. Op 18 januari 2007 werkte een team van 30 mensen, bestaande uit 9 mensen van GreetZZ, een grote filmcrew, een stuntploeg en andere ondersteunende diensten een lange dag aan de commercial. Er werd een drietal vaarten verzorgd door het met een helblauwe hemel gesierde rivierengebied rond Tiel. De eerste scènes met hoofdrolspelers Jan Mulder, Ellen en de blauwe leeuw werden deze dag opgenomen. De laatste draaidag, met de blauwe ballon met de titel "Postbank pakt Kosten Koper aan!" vond op 27 januari 2007 plaats in Zuid-België, vanwege de perfecte weersomstandigheden aldaar.

Uniek project
GreetZZ Ballonvaarten geniet als marktleider in de branche internationale bekendheid. Het bedrijf heeft opstijglocaties in de gehele Benelux, werkt voor de particuliere en zakelijke markt en staat bekend om de hoogwaardige kwaliteit en creativiteit. Er wordt enkel gewerkt met de beste gecertificeerde mensen en materialen. Desondanks is de betrokkenheid bij de productie van deze commercial voor GreetZZ Ballonvaarten erg bijzonder. Directeuren Piet Hooijen en Frank de Goede van GreetZZ: "De voorbereiding was heel intensief en grondig. Het filmen van een ballon in de lucht vraagt om veel specialistische kennis. Met alles moet vooraf rekening gehouden worden. De meest geavanceerde filmtechnieken, een helikopter met camera van Heli Holland en een complete stuntploeg moesten ervoor zorgen dat dit een commercial van topkwaliteit werd.

De techniek en materialen in de ballon werden volledig weggewerkt. De piloten van de ballon en de crewleden hadden ruimte nodig om tijdens het filmen weg te duiken. Dat soort zaken moet je allemaal van tevoren uitdokteren. We hebben samen met alle betrokken partijen een concept voor één vaart ontwikkeld, dat is voor ons uniek. Op de draaidagen viel alles samen. De samenwerking met alle betrokkenen was perfect en heel ontspannen. Het is in Nederland niet eerder voorgekomen dat er een ballon werd ontwikkeld, speciaal voor vergelijkbaar eenmalig gebruik. We zijn dus absoluut trots dat we onderdeel van dit bijzondere project mochten uitmaken."





Greetzz Ballonvaarten